استانی 13:54 - 25 آبان 1397

توزیع ۲۷ هزار جلد کتاب در شهرستان‌های تابعه استان زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، ابراهیم قاسمی با تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از ٢٤ آبان تا اول آذر ماه با مشارکت بیش از ٦٠ نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در استان زنجان نیز همزمان با سراسر کشور به همین مناسبت برنامه‌های مختلفی اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری نمایشگاه کتاب در زنجان و شهرستان‌های تابعه خبر داد و گفت: همزمان با اول آذر مراسم تجلیل از خادمان نشر کتاب و نویسندگان نیز برگزار می‌شود.

قاسمی با اشاره به برگزاری مراسم رونمایی از کتب جدید در شهرهای زنجان، خرم‌دره و خدابنده در طول هفته کتاب، ادامه داد: مراسم اهدای کتاب به مدارس و سازمان‌های دولتی در این هفته در دستور کار است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: نشست کتابخوانی و معرفی کتاب، ایستگاه نقاشی برای کودکان در شهرستان خدابنده، دیدار با کتاب‌فروشان و تجلیل از آن‌ها در استان، برگزاری نمایشگاه خوشنویسی در ابهر، برگزاری مسابقه کتابخوانی در طارم و برگزاری نمایشگاه علوم قرآنی در شهرستان ایجرود، از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در استان است.

قاسمی با اشاره به اینکه در استان زنجان ٤٠ ناشر مجوز انتشار دارند، گفت: بیش از ٢٠ ناشر فعال بوده و کتاب منتشر می‌کنند و از این تعداد ١٣ ناشر خانم و ٢٧ ناشر اقا هستند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجانبه کتاب‌های منتشر شده هشت ماهه امسال در استان به تفکیک ناشران اشاره کرد و گفت: انتشارات نیکان کتاب با ٣٧ عنوان کتاب، انتشارات قلم مهر با انتشار ٣٠ عنوان کتاب و انتشارات هلال نقره‌ای با انتشار ١٦ عنوان کتاب در صدر انتشارات فعال در حوزه انتشار کتاب استان زنجان قرار دارند.

قاسمی همچنین از توزیع ٢٧ هزار جلد کتاب در شهرستان‌های تابعه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ١٥٠٠ جلد کتاب در طارم، ۲۰۰۰ جلد کتاب در ابهر، ١٥٠٠ جلد کتاب در خرم‌دره، ۲۰۰۰ جلد کتاب در خدابنده، ١٥٠٠ جلد کتاب در ماه‌نشان، ۱۰۰۰ جلد کتاب در سلطانیه، ١٥٠٠ جلد کتاب در ایجرود، ۶۰۰۰ جلد کتاب در نهاد کتابخانه‌های عمومی و ١٠ هزار جلد کتاب در ادارات، مدارس و مساجد توزیع شده است.


9974736
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است