سیاسی 13:27 - 01 آبان 1393

وین/ واحد مرکزی خبر/ سیاسی 93/08/01



نشست کارشناسی ایران و کشورهای 5+1 پایان یافت.

«حمید بعیدی نژاد» مدیرکل سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران پس از پایان نشست کارشناسی با کشورهای گروه 5+1 پس از پایان این نشست دو روزه که در مقر سازمان ملل در وین جریان داشت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: همانطور که مستحضر هستید ما در یک مرحله حساسی از مذاکرات هستیم و به روزهایی که به عنوان زمان پایان مذاکرات تعیین شده است هرچه بیشتر نزدیک می شویم ‌، طبیعتا اختلاف نظرهایی در برخی از موضوعات مهم وجود دارد که براساس تصمیمی که مسوولان عالی گرفته اند ، قرار شد یک جلسه کارشناسی داشته باشیم که بتوانیم برخی از این موضوعات مورد اختلاف را با مشارکت همه اعضای 5+1مورد بحث قرار بدهیم.

وی افزود: دیروز و امروز جلسات خیلی فشرده‌ای داشتیم ، چون جلسات کوتاه و خیلی فشرده بود که آن موضوعاتی که مدنظر بود که مورد بررسی قرار بگیرد این موضوعات با جدیت بحث شد و طرفین دیدگاه‌های خود را درباره موضوعات به اطلاع هم رساندند.

بعیدی نژاد گفت: طبیعتا موضوعات ، موضوعات ساده‌ای نیست و به بررسی‌های بیشتری نیاز دارد ، اما به هر حال بحث‌هایی که صورت گرفت بحث‌های بسیار مفیدی بود و به اذعان و تایید همه ، برای همه جلسه‌ی بسیار مفید بود و توانستند با دیدگاه‌های همدیگر بیشتر آشنا شوند و این قطعا برای دست یافتن به راه حل های مورد توافق کمک می کند.

وی افزود: موضوعاتی که در این جلسات مورد بحث قرار می‌گیرد به طور کامل بهره‌برداری شود و کمک کننده‌ها هرچه سریعتر بتوانیم به آن نقاط مورد توافق نزدیک تر شویم.

بعیدی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا قرار است کارشناسان بار دیگر دیدار داشته باشند ، گفت: طبیعتا جلسات کارشناسی ، جلسات تصمیم‌گیری نیست ، جلساتی است که برای تبیین دیدگاه‌های کارشناسی تشکیل می‌شود و ما در واقع به آن ماموریتی که به این جلسات داده شده بود را کامل کردیم و گزارش این جلسه به مسوولان عالی ارائه خواهد شد و منتظر خواهیم بود که تصمیمات بعدی در سطح مسولان عالی گرفته بشود.

تصویر دارد

279


5021619
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نخعی گفت: پیگیری مسئله کرسنت تا هر وقت که حقوق ما را به رسمیت بشناسند و حقوق ایران احصا شود، ادامه دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران بر ضرورت بی طرفی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس از گفت‌وگوی تلفنی با اسماعیل هنیه و پذیرش خبر آتش‌بس توسط جنبش مقاومت اسلامی حماس خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اقلیم کردستان عراق گفت: امنیت ایران، امنیت ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ طرف ثالثی از ناحیه اقلیم کردستان عراق به امنیت جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اقلیم کردستان عراق گفت: امنیت ایران، امنیت ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ طرف ثالثی از ناحیه اقلیم کردستان عراق به امنیت جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل آژانس مدعی شد که «مجموعه از اقدامات عملی ملموس را برای احیای بیاینه مشترک پیشنهاد دادم.»
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان انرژی اتمی در حاشیه افتتاحیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای گفت: دانشی ارزشمند است که به سمت رفع نیاز‌های جامعه حرکت کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، عصر روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اقلیم کردستان عراق پیش از ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» هیات‌های دیپلماتیک ایران و تاجیکستان ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی خود را در تهران تشکیل دادند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است