سیاسی 15:47 - 24 اسفند 1397
دادستان اردبیل:
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: خط قرمز ما در چهارشنبه آخر سال تامین امنیت و آرامش خانواده‌هاست و اجازه نخواهیم داد نظم عمومی به هم بخورد.

خط قرمز ما در چهارشنبه‌سوری تأمین آرامش و امنیت خانواده‌هاست

به گزارش ایسنا، سیدناصر عتباتی در جلسه ستاد تمهید مقدمات و هماهنگی برای برگزاری چهارشنبه‌سوری کم حادثه در اردبیل اظهار کرد: ما در چهارشنبه آخر سال همواره با برخی حوادث ناگوار و نگرانی از سوی خانواده‌ها روبرو بودیم که امسال با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها تلاش می‌کنیم تا میزان این حوادث ناگوار به حداقل برسد.

وی خاطرنشان کرد: به نسبت دو سال گذشته در سالجاری و در این ایام پایانی سال میزان حوادث ناگوار در سطح استان اردبیل به ویژه مرکز استان به حداقل رسیده و ما تاکنون حادثه تلخ و تاسف بار نظیر قطع عضو و یا مرگ و میرها را شاهد نبودیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل رویکرد اصلی را در کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال پیشگیرانه و مبتنی بر برنامه‌های آموزشی از سوی رسانه‌ها، صدا و سیما و آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: ما باید به سمتی حرکت کنیم تا آگاهی عموم هموطنان به ویژه خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان افزایش یافته و حوادث تلخ و ناگوار این روز به حداقل برسد.

عتباتی بیان کرد: در روزهای گذشته محموله‌هایی در سطح کشور و استان اردبیل حاوی مواد محترقه و توزیع آن در مناطق مختلف کشف شد که این امر که با هوشیاری نیروی پلیس انجام شد زمینه کاهش آسیب‌ها و ارتقای آرامش و آسایش مردم را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: ما به هیچ وجه مخالف شادی و سرزندگی مردم نیستیم بلکه بر این باوریم که باید با اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده اجازه ندهیم تا عده‌ای اخلالگر نظم عمومی امنیت و آرامش جامعه را به هم بزند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: ما به شادی و سرزندگی جامعه و خانواده‌ها اعتقاد راسخ داریم و بر این باوریم در این روزهای پایانی سال مردم باید شاد و سالم باشند ولی در کنار این شادی، امنیت و آرامش نیز باید به شایستگی رعایت شود.

عتباتی تصریح کرد: ما به شدت با اخلاگران نظم عمومی که با ایجاد صدای مهیب و حتی انفجارهای خطرناک آرامش و امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند برخورد می‌کنیم و به ضابطان قضائی اعلام کردیم به جد با برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه برخوردی جدی داشته باشند.

وی گفت: ما به صورت منطقی و معقول اقدامات و فعالیت‌های خود را انجام می‌دهیم و از خانواده‌ها انتظار داریم اجازه ندهند فرزندانشان با تهیه و پخش مواد خطرناک نه تنها سلامت خود را به خطر بیندازند بلکه آرامش جامعه را نیز بر هم نزنند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از نهادهای خدمات‌رسان به ویژه آتش نشانی، اورژانس و سایر دستگاه‌ها خواست؛ تا در این ایام به شکل آماده‌باش در خدمت هموطنان بوده و اجازه ندهند چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوزی تبدیل شود.

عتباتی اظهار کرد: با مجموعه پلیس به ویژه یگان امداد، پلیس آگاهی و امنیت و امداد و همچنین اماکن هماهنگی‌های لازم انجام شده تا از ساعت ۱۶ عصر سه شنبه هفته آینده همزمان با شب چهارشنبه سوری پاساژها و مراکز خرید تعطیل شده و نسبت به تخلیه این مکان‌ها اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نیز اقدامات خوبی را در بحث آموزش دانش‌آموزان در مورد خطرات و آسیب‌های مواد محترقه و آتش سوزی‌های احتمالی انجام داده‌اند که امیدواریم این برنامه‌ریزی‌ها به سلامت و ارتقای نشاط جامعه کمک کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل به فعالیت گشت‌های محله محور بسیج، مبارزه با فروشندگان اقلام اولیه مواد محترقه و پلمب این مراکز اشاره کرد و افزود: ما از اصناف و اتحادیه‌ها انتظار داریم تا در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند تا ما شاهد فروش اقلام اولیه و مواد مورد نیاز برای تهیه مواد آتش‌زا و محترقه نباشیم.

عتباتی حضور پلیس را در پمپ بنزین‌ها و همچنین مکان‌های آسیب‌زا یادآور شد و بیان کرد: پمپ بنزین‌ها باید از فروش دستی بنزین و سایر مواد آتش‌زا جلوگیری کرده و اگر سودجویانی را در این زمینه مشاهده کنیم قطعا با آن برخورد خواهیم کرد.

وی در ادامه خطاب به پلیس راهور گفت: پلیس راهور نیز باید ترافیک این ایام را کنترل کرده و اجازه ندهند برخی افراد از فضای شلوغ استفاده کرده و نیات شوم خود را به نتیجه برسانند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل به آماده باش اورژانس و بیمارستان‌ها برای پذیرش حادثه دیدگان احتمالی اشاره کرد و گفت: شهرداری باید نسبت به جمع‌آوری لاستیک مستعمل خودروها و همچنین پلیس نسبت به حفاظت از اماکن دولتی و بانک‌ها اقدام کرده و با هرگونه رفتار مخاطره‌آمیز رفتاری جدی داشته باشند.

عتباتی خاطرنشان کرد: ما در راستای اقدامات پیشگیرانه، توجیهی و ارشادی از خانواده‌ها انتظار داریم تا فرزندان خود را در این ایام بیشتر کنترل کرده و در آسیب‌ها و رخدادهای تلخ اطرافیان را دچار نگرانی و تنش نکنند.

وی همچنین خط قرمز پلیس و سایر مجموعه‌های قضایی را در چهارشنبه آخر سال تامین امنیت و آرامش خانواده‌ها اعلام کرد و گفت: هر کس بخواهد در این ایام با رفتار مخاطره‌آمیز آرامش عمومی را بر هم بزند به عنوان اخلاگران نظم و امنیت عمومی بازداشت شده و تا آخر تعطیلات نوروزی در بازداشت بوده و با تهیه و تدارک پرونده به مراجع قضایی جهت برخورد جدی‌تر ارجاع داده خواهند شد.

انتهای پیام


10079108
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع قزاقستان دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از جنبش دانشجویان آمریکایی شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است