استانی 16:20 - 06 اسفند 1396
بخش تصفیه نفتای سبک (LNHT) واحد ایزومریزاسیون طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین پالایشگاه بندرعباس با ظرفیت ۲۰ هزار بشکه در روز آماده بهره برداری است.

بخش تصفیه نفتای سبک (LNHT) پالایشگاه بندرعباس آماده بهره‌برداری

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با اعلام این خبر گفت: مهمترین وظیفه بخش تصفیه نفتای سبک (LNHT) ، تصفیه نفتای سبک ورودی به واحد ایزومریزاسیون و حذف آلاینده‌های آن بویژه گوگرد، نیتروژن، اکسیژن و کلر است.

هاشم نامور افزود: واحد ایزومریزاسیون از واحد‌های طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین پالایشگاه بندرعباس است که از دو ﺑﺨﺶ اصلی پیش ﺗﺼﻔﯿﻪ هیدروژنی ﻧﻔﺘﺎی سبک (LNHT) و بخش ایزومر سازی پنتان و هگزان موجود در نفتای تصفیه شده (Isomerization) تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: با راه اندازی کامل ایزومریزاسیون کیفیت بنزین تولیدی در پالایشگاه نفت بندرعباس ارتقاء یافته و مطابق با استاندارد یورو ۴ خواهد شد.

نامور اضافه کرد: در بخش ایزومریزاسیون ارتباطات تمام تجهیزات ثابت و دوار شامل کمپرسورها، کوره ها، پمپ ها، فن‌های هوایی، ظروف، برج‌ها و راکتور‌ها بر قرار شده و تست‌های مکانیکال و نشتی مسیر‌ها نیز با موفقیت اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس عنوان کرد: در بخش ایزومرسازی، سه راکتور وجود دارد که هم اکنون در حال آماده سازی و انجام آزمایش‌های پیش از ورود کاتالیست است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ﻇﺮﻓﯿﺖ واﺣﺪ ایزومریزاسیون معادل ۲۰ ﻫﺰ ار ﺑﺸﮑﻪ در روز است و محصولات آن حدود ۱۶ هزار بشکه در روز ایزومریت ( Isomerate ) با عدد اکتان ۸۸ و حدود ۴ هزار بشکه در روز ایزوپنتان ( Isopentane ) است.



انتهای پیام


9691460
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است