گوناگون 17:42 - 30 مرداد 1398
شاید مهمترین مسئله در خرید یک کتونی، انتخاب مدل مناسب و باب میل شما باشد، اینکه شما چه سبک یا مدل و چه رنگ یا طرحی را دوست دارید انتخاب با شماست، به دلیل تنوع بالایی که در این سبک از کفش‌ها وجود دارد دست شما در انتخاب مدل دلخواه‌تان باز خواهد بود ولی این نکته را فراموش نکنید که کتونی مناسب خودتان و مناسب مکان و فعالیتی که قرار است انجام دهید، انتخاب کنید.

مهمترین اصول انتخاب یک کتونی مناسب!

به گزارش ایسنا بنابر اعلام لیان استور، فرقی نمی‌کند دختر، پسر، زن یا مرد، راحتی اولویت اول است. آنچه که انتخاب می‌کنید ابتدا باید راحت باشد سپس زیبایی، کیفیت و قیمت در اولویت‌های بعدی شما قرار بگیرد، خیلی از افراد را میشناسیم که زیبایی برایشان مهمترین اولویت است یعنی اول به ظاهر توجه می‌کنند و کیفیت و قیمت و راحتی برایشان در اولویت‌های بعدی قرار دارد، یعنی راحتی رو اولویت آخر خودشان قرار می‌دهند.

فکر کنید یک کفش خریده‌اید که ظاهر بسیار زیبا و شیکی دارد اما زیره و کفی راحتی ندارد، کاملا درست است شما می‌توانید از زیباییش لذت ببرید ولی یک سوال، آیا همیشه می‌توانید یک کفش با زیره سفت و غیر راحت را بپوشید؟

خستگی و کوفتگی پا چیزیست که با پوشیدن یک کفش یا کتونی غیراستاندارد نصیبتان می‌شود حالا فشار به مچ پا، زانو، ستون فقرات را هم بهش اضافه کنید.

پس اولویت، راحتی کفش و کتانی می‌باشد.

 چه چیزی باعث می‌شود که یک کفش یا کتونی راحت باشد؟

 چند دلیل وجود دارد: ۱.زیره ۲.کفی داخل آن ۳.جنس رویه ۴. قالب

زیره کتونی ها معمولا از چند جنس با مواد مختلف ساخته می‌شوند مثل:  ای وی آ (eva) که زیره‌های سبک و قابل انعطافی هستند که هم مناسب کفش‌های روزمره هستند و هم مناسب کتونی‌های مخصوص پیاده‌روی.

زیره‌های دیگر مثل پی یو (pu) که این نوع از زیره‌ها نیز در صنعت ساخت و تولید کفش و کتانی مورد استفاده قرار می‌گیرد راحت و قابل انعطاف هستند.

زیره‌های دیگری مثل ترمو و پی وی سی نیز وجود دارند که از نظر راحتی بعد از زیره‌های ای وی آ و پی یو قرار می‌گیرند، زیره‌های ترمو زیره‌های مقاوم و ضد سایشی هستند که از کیفیت بالایی برخوردارند اما قیمت بالاتری دارند بر عکس زیره‌های پی وی سی که ارزان‌تر هستند و راحتی کمتری دارند.

کتونی‌ها معمولا به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند :

۱. روزمره ۲. پیاده‌روی ۳. ورزشی

۱_ روزمره: ویژگی این کتونی‌ها این است که چون هر روز و برای مدت طولانی از آن ها استفاده می‌کنیم باید اولویت اول را داشته باشد، یعنی راحتی، همینطور کیفیت و دوام نیز از اهمیت بالایی در این نوع برخوردار است. می‌توان برای خرید اینترنتی کتونی زنانه و دخترانه سایت لیان استور معرفی کرد که هم تنوع بالایی دارد و هم اولویت‌ها را رعایت کرده؛ راحت و بدون دردسر خرید کنید.

۲_ پیاده‌روی: کتونی که مخصوص پیاده‌روی و ورزش‌های سبک و دویدن‌های یک نواخت و آرام است.

ویژگی این کتونی‌ها: وزن کم، زیره راحت و استاندارد، رویه قابل تنفس و منعطف است.

۳_ کتونی‌های ورزشی: کتونی‌های ورزشی طوری ساخته شده‌اند تا مطابق و مناسب ورزشی که شما انجام می‌دهید باشند برای مثال استوک فوتبال فقط مناسب دویدن در چمن زمین فوتبال است یا کتونی‌های بسکتبال مناسب کف صاف و سیقلی زمین بسکت هستند در حالی که شما با کتونی‌های پیاده‌روی می‌توانید روی آسفالت یا سنگ فرش مخصوص پیاده‌روی توی پارک‌ها و فضاهای باز بدوید نه توی زمین فوتبال یا سالن بسکتبال.

زیره کتونی چون اولین تماس و سطح اتکای شما با زمین رو داره از اهمیت بالایی برخورداره به نوعی واسطه زمین سفت با پای شما رو داره که قلب دوم شماست. رابط بعدی کفی داخل کفشه که باید طوری طراحی بشه که گودی پا رو پر کنه تا وزن شما تو تمام قسمت‌ها تقسیم بشه، قسمت سوم رویه کفشه که باید نرم و قابل انعطاف باشه و قالب پای شما.

 انتهای رپرتاژ آگهی


10214805
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است