سیاسی 09:54 - 21 دی 1395
مراسم وداع با یار انقلاب؛
پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بعد از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب در خیابان انقلاب تشییع و با انتقال به حرم مطهر امام خمینی در جوار بنیانگذار انقلاب به خاک سپرده شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در جوار امام خمینی (ره) آرام گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز سه‌شنبه ۲۱ دی ماه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در دانشگاه تهران آغاز شد.

مردم  به مرور از ساعت ۷ صبح وارد دانشگاه شدند و ۷:۳۰ دقیقه نیز پیکر آیت الله هاشمی به دانشگاه منتقل شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در مراسم تشییع بر سر پیکر آیت الله هاشمی نماز اقامه کردند.

اطراف دانشگاه تهران  مملو از جمعیت است و قشرهای مختلف جامعه در این مراسم شرکت کردند.

بعد از اقامه نماز، پیکر آیت الله هاشمی از مقابل دانشگاه تهران به سمت خیابان ولی عصر تشییع خواهد شد و از آنجا به حرم مطهر منتقل می شود.

در حرم مطهر امام خمینی (ره) نیز از ساعت ۷ صبح مراسم مدیحه سرایی و مرثیه سرایی در حال برگزاری است. و حرم مطهر آماده خاکسپاری پیکر آیت الله هاشمی است.

خانه ابدی آیت الله هاشمی رفسنجانی

مهدی هاشمی امروز از طریق رسانه ملی خطاب به مردم، تاکید کرد: با حضور با شکوه خود در مراسم تشییع آیت الله هاشمی وحدت خود را به رخ جهانیان بکشانیم.

مسئول اطلاع رسانی پلیس راهور نیز اعلام کرده است: نیروهای پلیس بطور کامل آماده باش هستند تا مراسم تشییع ایت الله هاشمی رفسنجانی در کمال امنیت و آرامش برگزار شود.

 در حال حاضر نیروهای پلیس در تمامی مبادی اطراف دانشگاه تهران، مرقد امام و مسیرهای اعلام شده، جهت برقراری نظم و امنیت حضور دارند.

رهبر انقلاب اسلامی برای اقامه نماز بر پیکر حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی وارد دانشگاه تهران شدند.

همزمان با ورود آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب به دانشگاه تهران برای اقامه نماز بر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ مجری برنامه گفت: آقا جان! سرخم می سلامت شکند اگر سبویی. مردم حاضر در دانشگاه نیز یک صدا شعار دادند «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده».

در ادامه میکروفن رهبری انقلاب روشن بود که خطاب به مجری برنامه فرمودند: «اعلام کنید همه باید بخوانند».

پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام بر دوش ملت همیشه در صحنه ایران در حال تشییع است.

درحالیکه پیکر آیت الله هاشمی در خیابان انقلاب در حال تشییع است همزمان در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز قشرهای مختلف مردم حضور دارند.

حجت الاسلام سید حسن خمینی برای شرکت در مراسم تدفین مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم حضرت امام خمینی (ره) حضور یافت.

مردم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را با شعارهایی چون: «هاشمی هاشمی دعای رهبر ما بدرقه راه تو»، «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده»، «هاشمی هاشمی دعای ملت ما بدرقه راه تو» تشییع می کنند.

عمار حکیم  رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز برای شرکت در مراسم تشییع پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در میان جمعیت حضور دارد.

سرلشگر قاسم سلیمانی نیز در میان جمعیت حاضر در مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی دیده می شود.

پیکر مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی پس از تشییع از مقابل دانشگاه تهران تا چهارراه حافظ، برای خاکسپاری به حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) منتقل شد.

مسئولان برای حضور در مراسم تدفین آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم امام خمینی(ره) حاضر شدند.

پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی وارد حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی شد.          

        

پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در جوار بنیانگذار انقلاب به خاک سپرده شد.

علاوه بر خانواده و بستگان وی، سیدحسن خمینی، علی لاریجانی، سید حسن قاضی زاده هاشمی، محمد جواد ظریف، محمدرضا عارف و سید محمود علوی در مراسم خاکسپاری حضور داشتند.

پیکر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محسن هاشمی به خاک سپرده شد و در جوار امام راحل آرام گرفت.

                                               


8646925
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور گفت: پرداخت به موقع وام ازدواج می تواند نقش بیشتری در تشکیل خانواده داشته باشد؛ در عین حالی که باید تشویق های دیگر هم در نظر گرفته شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه معمولا در مرحله دوم انتخابات شور و حال انتخاباتی کمتر بوده و مشارکت هم پایین تر است، لذا بهتر است با اصلاح مفادی از قانون انتخابات، این فرایند یک مرحله ای شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در جلسه این کمسیون گزارش تحقیق و تفحص از بانک های خصوصی نهایی و برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور به معاون علمی و فناوری خود ماموریت داد تا با تشکیل کارگروهی ویژه، برنامه ها و راهکارهای لازم برای تقویت سرمایه انسانی در حوزه فضای مجازی را تدوین و جهت بررسی و تصویب به شورای عالی فضای مجازی ارائه کند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» اهداف و راهبرد های کلان پنج ساله پدافند غیرعامل کشور در جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل به ریاست سرلشکر باقری، تصویب شد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» جانشین سازمان بسیج گفت: در عملیات وعده صادق، موشک های و پهپادهای ما می بایست از 12 لایه پدافندی برای رسیدن به هدف عبور می کردند که نشان دهنده سطح بالای فناوری بکار رفته در وعده صادق بود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به ویژگی های ماهواره بر قائم 105 گفت: آخر امسال و یا اوایل سال آینده پرتاب این ماهواره بر 4 مرحله ای انجام می شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» بررسی گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی در دستور کار کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری قرار دارد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» سد قیز قلعه سی محصول مشترک ایران و آذربایجان که بر روی رود ارس احداث شده، فردا با حضور مقامات عالی دو کشور به افتتاح خواهد رسید.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی دولت نوشت: ️حقوق بین الملل از ضعف ضمانت اجرا رنج می برد؛ برخی اظهارنظرهای سیاسی این رنج را مضاعف می کند. یک نمونه، نامه 12 سناتور تمامیت خواه آمریکایی که کتباً دیوان کیفری بین المللی و قضاتش را، در قبال انجام وظایف قانونیشان، تهدید ک...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است