اقتصادی 10:35 - 07 اردیبهشت 1403
وزیر راه و شهرسازی گفت: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده حریم ۳۰ متری تونل ریلی منطقه ۱۷ تهران، امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می‌شود.

آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران

 مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط راه آهن در منطقه ۱۷ شهری تهران در سال‌های گذشته به دلیل ایجاد آسایش و امنیت از روی زمین به زیر زمین منتقل شده است، تصریح کرد: بعد از این عملیات چندین موضوع مورد تاکید قرار گرفت از جمله این موضوعات، ایمنی تونل احداث شده، تهویه مناسب تونل، روشنایی کافی تونل و همچنین امکان تخلیه سریع مسافران هنگام بحران بود که بر رعایت آنها تأکید شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در توافق شرکت راه آهن با شهرداری تهران بنا شد تا زمین‌های روی تونل ریلی زیرزمینی برای رفاه حال مردم واگذار شود. در این توافق، شهرداری تهران، مکلف به مناسب سازی، ایجاد فضای سبز و احداث پیاده رو شد که هم اکنون بخشی از فضای سبز و پیاده رو‌ها برای رفاه حال مردم منطقه ایجاد شده و بخشی از کار باقی مانده است.

بذرپاش با اشاره به اینکه اکنون اختلاف نظر‌هایی در خصوص زمین‌های روی این تونل ریلی زیرزمینی وجود دارد، توضیح داد: در خصوص حریم‌هایی مسیر راه آهن باید تصمیم گیری شود، در حریم ۱۷ متری، ایمنی الزامی است و باید حفظ شود و در حریم ۳۰ متری برخی مناطق نیاز است تا تسهیل‌گری‌هایی انجام شود.

وی افزود: هم‌اکنون پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای حریم بعد از ۱۷ متر در محدوده ۳۰ متری به دولت ارائه شده که در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است و هم اکنون منتظر تایید هیأت وزیران است که با تصویب پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی گشایش خوبی برای ساکنان مسیر ریلی منطقه ۱۷ اتفاق می‌افتد.

بذرپاش ادامه داد: در صورت تصویب هیئت وزیران، محدوده ۳۰ متری از حریم ۱۷ متری ریلی که اکثراً نیز بافت فرسوده است امکان نوسازی را پیدا می‌کنند. این حریم‌ها با رعایت حقوقی که باید به دولت و راه آهن پرداخت شود آزادسازی می‌شوند و مجوز ساخت و ساز خواهند یافت.

نوسازی بافت فرسوده شهری سیاست اصلی دولت است

وی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت فرسوده سیاست‌های اصلی دولت است، توضیح داد: ۱۳ هزار پلاک در منطقه ۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به عنوان پلاک فرسوده هستند و در صورت موافقت هیأت دولت با امکان ساخت و ساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می‌شود.

بذرپاش گفت: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده حریم ۳۰ متری تونل ریلی منطقه ۱۷ تهران امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می‌شود که گشایش خوبی برای شهر تهران خواهد بود.


12050739
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر بیست و هشتمین نمایشگاه صنعت نفت گفت: با وجود تبلیغات علیه دیپلماسی انرژی کشور و موفقیت‌های بین‌المللی صنعت نفت ایران انجام می‌شود، اما حضور و استقبال شرکت‌های خارجی نشان می‌دهد که اعتماد به صنعت نفت ایران روز به روز افزایش یافته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: دوران طلایی برای ساخت مسکن کم درآمد‌ها آغاز شده و زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی کم درآمد‌ها باید اختصاص یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۵ رزمایش در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی از خردادماه آغاز و تا مهرماه ادامه دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: ۳۰ درصد ظرفیت تولید متانول کشور به سوخت بنزین تبدیل می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اقتصادی گفت: شفاف سازی فعالیت نانوایان و صرفه جویی یک ونیم میلیون تنی آرد در پخت نان از مهم‌ترین مزیت‌های اجرای طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:۹۷درصد کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی از لحاظ وزنی بومی‌سازی شده‌اند و دانش فنی بقیه نیز تا پایان دولت کسب می‌شود
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شرکت راه آهن گفت: محموله بار ترانزیتی کنسرسیوم ریلی افغانستان که وارد ایران شده بود وارد بندر لجستیکی آپرین شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: معافیت‌های مالیاتی در قالب طرح ساماندهی بازار زمین و مسکن واجاره برای موجرانی که سقف اجاره بها را رعایت می‌کنند در نظر گرفته می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی از صادرات ۱۱ میلیون تنی متانول ایران به سایر کشور‌ها خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گفت: هم اکنون در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار گوشت‌های تنظیم بازار با نرخ مصوب عرضه می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است