استانی 14:46 - 19 مرداد 1399
واکنش فدایی به انتشار کلیپی از صحبت های وی درباره مراسم عزاداری امام حسین
ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: دستگاه موردنیاز برای تولید ماسک تا دو هفته دیگر در کرمان راه اندازی می شود و با پیگیری صنعت و معدن تا سه هفته دیگر تولید به ۳۵۰ هزار ماسک می رسد که باز هم براساس بررسی دانشگاه هنوز ۵۰ هزار ماسک در استان نیاز داریم.

صحبت های بنده درباره امر به معروف و نهی از منکر بود نه مراسمات محرم/حکم نکردم

دکتر"محمدجواد فدائی" ظهر امروز ۱۹ مردادماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: در جلسه قبل اعلام کردیم ظرفیت تولید ماسک در استان ۲۰۰ هزار عدد است و قرار شد دانشگاه علوم پزشکی بررسی کند که نیاز استان چقدر است.

وی با بیان اینکه بنده نگفتم کمبود ماسک در استان نداریم، افزود: دستگاه موردنیاز برای تولید ماسک تا دو هفته دیگر در کرمان راه اندازی می شود و با پیگیری صنعت و معدن تا سه هفته دیگر تولید به ۳۵۰ هزار ماسک می رسد که باز هم براساس بررسی دانشگاه هنوز ۵۰ هزار ماسک در استان نیاز داریم.

فدائی در ادامه بیان کرد: در روزهای اخیر کلیپی از صحبت های بنده درباره مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام در فضای مجازی پخش شده که اظهارنظرهای نا آگاهانه ای درباره آن صورت گرفته است.

استاندار کرمان تصریح کرد: ما قبلا اعلام کرده بودیم درباره مراسم ماه محرم و صفر و همه موضوعات مربوط به کووید ۱۹، مرجع اصلی تصمیم گیری، ستاد ملی مدیریت کرونا است و منشاء تصمیمات ستاد استانی، ستاد ملی است و بعضا ممکن است در استان تصمیمات خاصی گرفته باشیم که با هماهنگی ستاد ملی است.

وی گفت: صحبت های بنده ربطی به تصمیم گیری درباره مراسم ماه محرم نداشته و بحثی را در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر مطرح کردم و اینکه ببینیم در حال حاضر وظیفه شرعی ما چیست؟ اینکه مراسم را مانند قبل یا به شکل دیگری برگزار کنیم؟

فدائی درباره اظهارنظرهای صورت گرفته درباره سخنانش افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر مسئله تخصصی باشد، کلا تعطیل می شود و اگر علم و دانش ما در حد شناخت معروف و منکر نباشد چگونه می توانیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم؟

وی با بیان اینکه بنده در حکم وارد نشده و حکم نکردم و تنها درباره موضوع صحبت کردم، گفت: بنده اعلام کردم اگر کسی مبتلا به کووید ۱۹ باشد و احتمال بدهد مبتلاست و در مراسم عزارداری شرکت کرده، ضوابط را رعایت نکند و موجب ابتلای دیگران بشود، مصداق اضرار به غیر است.

استاندار کرمان گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه است و در غیر این صورت این موضوع منتفی می شود و لازمه امر به معروف و نهی از منکر حدی از شناخت است.

وی در ادامه اظهار کرد: دستورالعمل ملی درباره مراسم عزاداری ماه های محرم و صفر به استان های ابلاغ و وظیفه هر دستگاهی مشخص شده و محور کار با سازمان تبلیغات اسلامی است تا در کمیته مربوطه برنامه ریزی و نظارت صورت بگیرد.

فدائی با اشاره به نکاتی درباره دستورالعمل صادر شده مربوط به مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام تصریح کرد: برپایی ایستگاه های صلواتی، جابه جائی هیئت های عزاداری و استفاده از وسائلی مانند طبل و سنج ممنوع است، استفاده از ماسک به طور مستمر باید باشد و استفاده از راهکارهای جایگزین در شهرهایی که امکان برگزار حضوری مراسم وجود ندارد با همکاری کارگروه استانی اتخاذ شود و تشدید نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در شهرهای دارای وضعیت حاد صورت بگیرد.

انتهای پیام


10658928
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است