علمی فناوری 13:06 - 02 آذر 1393
رئیس کارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تهیه پیش‌نویس سازمان نظام زیست فناوری خبر داد.

پیش‌نویس سازمان نظام زیست‌فناوری تهیه شد

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، دکتر محمد علی ملبوبی، رئیس کارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره پیش‌نویس سازمان نظام زیست فناوری اظهار کرد: با توجه به اینکه بحث زیست فناوری مسائل پیچیده و تخصصی زیادی، چه در زمینه اجرایی و چه در زمینه قضایی دارد نیاز داریم که یک نظام مشخص برای آن تعریف شود.

وی افزود: با همین هدف تقریبا هشت سال پیش، کارگروهی تشکیل شد که پیش‌نویس سازمان نظام زیست فناوری را تهیه کرد و به مجلس ارائه داد، اما این طرح در مجلس مسکوت ماند و در این چند سال به نتیجه نرسید.

به گفته ملبوبی، اخیرا شبکه مجازی زیست فناوری که از گروهی جوان خوش فکر و خوش آتیه در حوزه زیست فناوری شکل گرفته است، به صورت نظام مند و جدی پیگیر تشکیل نظام زیست فناوری هستند.

رئیس کارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با ابراز امیدواری از به نتیجه رسیدن تلاش‌های این شبکه مجازی، بیان کرد: در صورتی‌که این نظام به تصویب برسد، فناوری‌های زیستی در کشور به صورت سیستماتیک و تشکیلاتی پیگیری خواهد شد.

وی هدف اصلی از پیگیری تشکیل سازمان نظام زیست فناوری در کشور را گسترش نظام مند این حوزه عنوان کرد و گفت: گسترش زیست فناوری هدف اصلی ما از پیگیری سازمان نظام زیست فناوری است، اما تلاش ما گسترش نظام‌مند این حوزه است نه یک گسترش بی حد و حساب.

ملبوبی با اشاره به اهمیت نقش ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در شکل گیری سازمان نظام زیست فناوری است، اظهار کرد: با توجه به اینکه ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی مهم ترین مرجع کشور در زمینه زیست فناوری است، نقش بسزایی در تصویب و اجرایی شدن آن خواهد داشت و امیدوار هستیم با کمک ستاد توسعه زیست فناوری بتوانیم این کار را با سرعت بیشتری پیش ببریم.

رئیس کارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی در پایان عنوان کرد: در صورتی‌که تشکیل سازمان نظام زیست فناوری به تصویب مجلس برسد، می‌توانیم امیدوار شویم که هدایت و نظارت بر استفاده از فناوری‌های زیستی بر عهده این نظام قرار گیرد.

انتهای پیام


5248589
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: متولدین ۲ مهر ۹۶ تا ۲ مهر ۹۷ می‌توانند نسبت به ثبت نام در پایه اول خود اقدام کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران، از آغاز ثبت نام اعطای وام به کسب و کار‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ماموریت جدید پارک‌های فناوری در ایجاد ارزش افزوده متناسب با آمایش سرزمینی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» اخترشناسان انتظار دارند که سیارکی موسوم به ۲۰۲۴ JR ۱ به نزدیک‌ترین فاصله خود از زمین برسد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» زمان ثبت درخواست تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور با موافقت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به مدت دو روز تمدید شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به پیشرفت‌های علمی این دانشگاه، تاکید کرد:مرجعیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در منطقه دور از دسترس نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر ستاد ملی جمعیت از استخدام بیش از ۱۵۷۰ ماما در سراسر کشور با مجوز سازمان امور استخدامی در سال گذشته خبر داد. 
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی یک پژوهشگاه، مشارکت با بخش خصوصی برای تکثیر گاوهای گوشتی پربازده را راهی برای افزایش خودکفایی گوشت کشور دانست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فرشیدی گفت:آموزش‌های غربالگری تشخیص زودرس ناباروری از جمله اقدامات ماما‌ها در سراسر کشور است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دلیل عقب‌افتادن پرتاب فضاپیمای استارلاینر که قرار بود حامل فضانوردان ناسا باشد، مشکل دریچه اکسیژن در سکوی موشک اطلس V ذکر شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است