استانی 17:58 - 05 آذر 1399

جزئیات اجرای طرح شهید سلیمانی در شوشتر

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی کلانتر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به اجرای طرح شهید سلیمانی در شوشتر اشاره کرد و گفت: این طرح مشارکتی به شیوه «محله» و «خانواده» و با هدف مدیریت کنترل شیوع کرونا توسط مشارکت مردمی و کمک از نیروهای بسیج و داوطلب به مردم است.

وی افزود: هدف‌های اصلی این طرح شامل قطع انتقال ویروس کرونا و افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رهگیری و رصد این بیماری، کاهش بستری، کاهش مرگ‌ومیر و پوشش حمایتی از گروه‌های خاص در معرض خطر است.

کلانتر بیان کرد: در طرح قرارگاه شهید سلیمانی، فرماندار شهرستان به عنوان فرمانده قرارگاه، ریاست علوم پزشکی به عنوان معاون قرارگاه، فرمانده سپاه به عنوان فرمانده این عملیات و ریاست هلال احمر و شهردار شوشتر به عنوان عضو قرارگاه شهید سلیمانی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این طرح با تشکیل کمیته‌ها عملیاتی، حمایت، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، کمیته پایش و کمیته محله علوم پزشکی و سپاه شهرستان کار نظارت را انجام می‌دهند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهر شوشتر به اقدام‌های انجام شده در این کمیته‌ها اشاره کرد و گفت: اقداماتی همچون غربالگری شفائی از طریق تماس تلفنی با خانواده‌های مبتلا ویروس کرونا، انجام تست انبوه از بزاق فرد انجام می‌شود.

اجرای طرح در نقاط قرمز

فرمانده سپاه شهر شوشتر با اشاره به اینکه این طرح در نقاط قرمز این شهر انجام می‌شود، بیان کرد: اولویت اجرای این طرح در نقاط شهری مثل کوی نیرو، شوشتر نو، دویست و پنجاه واحدی و در نقاط قرمز روستایی مثل عرب حسن، شهرک علم الهدی، شهر گوریه و شهر سرداران خواهد بود.

پاسدار حسین نیسی افزود: این طرح در مراکز شماره سه و پنج با جمعیت حدود ۶ هزار و۴۷۸ نفر آغاز شده است و ظرف یک تا سه ماه آینده وضعیت این مناطق به وضعیت مطلوب خواهند رسید.

افزایش سرعت شیوع کرونا در شوشتر

فرماندار شهر شوشتر در ادامه این نشست با اشاره به اینکه افزایش شیوع کرونا در شهر رو به افزایش است، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت شهر شوشتر به رنگ نارنجی است اما در ۲۴ ساعته گذشته، تست پی سی آر ۲۰ نفر در مرکز ۱۶ ساعته در شهر مثبت اعلام شده است.

حسین پنبه دانه پور به ایجاد قرارگاه شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: در این طرح پنج کمیته مختلف به طور ثابت برنامه‌ریزی شده‌اند؛ همچنین در این طرح از انجمن‌های مردم نهاد، روحانیون، ورزشکاران هنرمندان درخواست می‌شود که وضعیت موجود را به آن دسته از افرادی که هنوز وضعیت را جدی نگرفته‌اند، توجیه کرده و به سمت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هدایت کنند.


10827310
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است