استانی 06:53 - 11 بهمن 1393
فرماندار زرند:
فرماندار زرند گفت: وارد کردن کتاب به سبد خانواده‌ها و علاقمند کردن آنان به مطالعه بهترین راهکار عملی برای توسعه فرهنگی است.

ورود کتاب به سبد خانوار راهکار عملی برای توسعه فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان زرند عصر جمعه با هدف بررسی موانع و مشکلات گسترش فرهنگ مطالعه در شهرستان و ارائه راهکار از سوی اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان برگزار شد.

فرماندار زرند در این جلسه با حمایت از ایجاد زیرساخت‌های مربوط به گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در قالب کمک‌های مادی، ارائه خدمات فرهنگی را گامی بسیار مفید برای جامعه کنونی دانست‌.

حبیب‌الله خنجری با تاکید بر گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: اعتقاد داریم اگر انس با کتاب در جامعه نهادینه شود، همه ما نتایج مثبت آن را خواهیم دید.

وی از مهمترین ابزارهای توسعه فرهنگی، توجه به مقوله مطالعه کتاب و کتابخوانی را از مصادیق بارز آن عنوان و وارد کردن کتاب به سبد خانواده‌ها و علاقمند کردن آنها به مطالعه را بهترین راهکار عملی برای توسعه فرهنگی دانست.

وی ادامه داد: صرف هزینه در حوزه فرهنگ کتابخوانی گام برداشتن در راستای توسعه پایدار است.

مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان زرند نیز با ارائه گزارشی از عملکرد فعالیت‌های‌ انجمن کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان گفت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان مناسب‌ترین مکان برای بهره‌گیری از کتاب‌های مفید است.

قاسمی فضای کتابخانه را عاملی اثرگذار در جذب نوجوانان و جوانان به مطالعه و عادت به آن دانست.

وی همچنین تعداد کتابخانه‌های زرند را هفت باب با بیش از 77 هزار و 654 نسخه کتاب ذکر و تعداد اعضای فعال کتابخانه‌ها را در طول سال جاری 6 هزار و 247 نفر عنوان کرد.

قاسمی میانگین سرانه مطالعه کتاب را 74 دقیقه اعلام کرد و گفت: باید با راهکارهای عملی در راستای ساخت و تبدیل برخی اماکن به عنوان کتابخانه‌های عمومی فرهنگ مطالعه را بهبود بخشیم.


5737346
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است