استانی 10:00 - 09 مهر 1399
ایسنا/خراسان شمالی معاون بازرگانی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت: برای نخستین بار درکشور؛ شمش فوق سنگین ۱۱۰ تن فولادی در مجتمع صنعتی اسفراین تولید شد.

وقتی عدو سبب خیر می شود

حسن اسماعیلی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: در واحد ذوب و ریخته‌گری مجتمع صنعتی اسفراین تولید شمش فوق سنگین ۱۱۰ تُن به روش ریخته‌گری دو پاتیله برای اولین بار در کشور با به کارگیری دانش روز فولادسازی و با تکیه ‌بر توان علمی و تجربی کارشناسان و پرسنل توانمند و مجرب داخلی با موفقیت انجام شد.

وی افزود: با توجه به وزن بالای محصول نهایی، شمش اولیه برای تولید این محصول، شمش ۱۱۰ تُن انتخاب شده و از لحاظ وزنی این شمش، بزرگترین شمش آلیاژی تولید شده در تاریخ فولادسازی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت کوره و پاتیل‌های مجتمع ۵۰ تنی است در این روش از دو پاتیل استفاده شد و تمامی مراحل ساخت و طراحی قالب چدنی توسط کارشناسان و مهندسین توانمند این مجتمع انجام‌ شده است.

اسماعیلی ادامه داد: تولید این شمش، نقطه عطفی در صنعت فولادسازی و شمش ریزی قطعات سنگین در کشور خواهد بود و نیاز صنایع بزرگ کشور به قطعات یک پارچه فوق سنگین برطرف شده و با تولید این محصول از واردات این محصول استراتژیک در شرایط تحریم جلوگیری می شود از خروج مقدار قابل توجهی ارز جلوگیری خواهد شد. 

وی تصریح کرد: مجتمع صنعتی فولاد اسفراین این توانایی را دارد که با انجام عملیات ماشین کاری، فینیشینگ، تراشکاری و عملیات متالورژی آن را تبدیل به قطعه نهایی کند.

به گفته وی در حال حاضر این قطعه فوق سنگین در دنیا فقط در چندین کشور تولید می شود.

معاون بازرگانی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین در ادامه بیان کرد: در حال حاضر مجتمع صنعتی اسفراین می تواند نیاز بسیاری از صنایع کشور را به قطعات فولادی سنگین و فوق سنگین آلیاژی را با توجه به تحریم های اعمال شده و عدم توانایی واحدهای تولیدی برای واردات این قطعات تولید و تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون درخواستی از سوی واحدهای تولیدی برای تولید قطعات آلیاژی سنگین و فوق سنگین نبوده که توانسته آن را تولید کند.

اسماعیلی تاکید کرد: از زمان تحریم های اعمال شده مجتمع صنعتی فولاد اسفراین تبدیل به یک شرکت پشتیبانی کننده صنایع داخلی شده است.

انتهای پیام


10741301
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است