استانی 08:10 - 10 اسفند 1398
ایسنا/سیستان و بلوچستان خوشبختانه با پی گیری های صورت گرفته و با همکاری وزات بهداشت امکان انجام آزمایش کووید-19 در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فراهم شده است و در حال حاضر نمونه های اخذ شده از افراد مشکوک در داخل استان مورد آزمایش قرار می گیرد.

انجام آزمایش کرونا در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فراهم شد

در اطلاعیه شماره ۳ ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آخرین وضعیت عفونت کووید_19 در استان سیستان و بلوچستان تشریح شد



در این اطلاعیه آمده است: اگر چه تاکنون مورد مثبت جدیدی از این عفونت ویروسی در استان سیستان و بلوچستان از سوی وزارت بهداشت گزارش نشده است امّا با توجه به پیش بینی های اپیدمیولوژیک در خصوص افزایش دامنه طغیان ویروس کووید-19 و هشدارهای جدّی وزیر بهداشت در آخرین جلسه قرارگاه کشوری کرونا، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن اطمینان خاطر به هموطنان به استحضار می رساند که دستورالعمل ها و فرایندهای مربوط به آمادگی مجموعه بیمارستان ها، اورژانس 115، نظام مراقبت بهداشتی و آزمایشگاه ها مجددا مورد ارزیابی قرار گرفت و آخرین وضعیت بیمارستان های تابعه در خصوص آمادگی برای پذیرش بیماران احتمالی و از جمله دپوی داروئی بررسی و کنترل شد. خوشبختانه با پی گیری های صورت گرفته و با همکاری وزات بهداشت امکان انجام آزمایش کووید-19 در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فراهم شده است و در حال حاضر نمونه های اخذ شده از افراد مشکوک در داخل استان مورد آزمایش قرار می گیرد.

در ادامه اطلاعیه آمده است: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، هزینه درمان بیماران مبتلا به کووید19 در بیمارستان های دولتی رایگان است. در همین راستا و به منظور رفاه حال هم استانی ها و به دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، فرانشیز درمان بیماران مشکوک که در بخش های کرونا در بیمارستان های تابعه دانشگاه بستری شوند نیز رایگان محاسبه خواهد شد. با توجه به ضرورت و اهمیت کاهش تجمعات غیر ضروری در هفته پیش رو، این دانشگاه پیشنهاد تعطیلی اماکنی همچون تالارهای عروسی، باشگاه های بدنسازی، گیم نت ها، سالن های بیلیارد و امثال آن را تا پایان شرایط بحرانی و با هدف صیانت از سلامت عمومی شهروندان از طریق کارگروه پدافند زیستی استان پی گیری خواهد نمود. بر این اساس بار دیگر از هم استانی ها درخواست می شود تا با جدیّت هر چه بیشتر به رفتارهای حفاظتی از قبیل رعایت بهداشت عطسه و سرفه، شستشوی صحیح و مکرر دست ها و عدم حضور در مجامع عمومی پایبند باشند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به افزایش میزان تولید اقلام حفاظتی مانند ماسک توسط تولید کنندگان داخلی و توافقات صورت گرفته در زمینه اختصاص 50 درصد از تولیدات این کارخانجات به شرکت های توزیع کننده تجهیزات طبی، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان علاوه بر پی گیری اختصاص سهمیه مناسب به توزیع کنندگان داخل استان برنامه مدوّنی را برای توزیع مناسب این اقلام با هدف دسترسی کافی برای همه افراد در اولویت اعمال نموده و از شرکت های توزیع کننده نیز درخواست می نماید در اجرای این برنامه همکاری کافی را داشته باشند. بر اساس اطلاعات حاصله در چند روز اخیر میزان مصرف خود سرانه کورتیکواستروئید ها (داروهای کورتون) افزایش محسوسی پیدا کرده است. با توجه به تخصصی بودن تجویز این دسته از داروها و ضرورت ارزیابی همزمان فواید و مضرات آنها توسط پزشک، از مردم درخواست می شود تا به دلیل احتمال آسیب های جدّی این دسته از داروها از خوددرمانی و مصرف خودسرانه جدا پرهیز نمایند. در صورتی که فردی به عفونت های ویروسی و از جمله کووید-19 مبتلا بوده و بدون اطلاع از این آلودگی اقدام به مصرف داروهای کورتون بنماید، با شعله ور شدن ناگهانی بیماری و حتی خطر مرگ رو به رو خواهد شد.



در پایان اطلاعیه آمده است: وضعیت سلامت 450 نفر از اتباع کشور پاکستان که از طریق مرز میرجاوه قصد بازگشت به کشور خود را داشتند با همکاری نهادهای ذیربط و توسط پزشکان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به انجام رسیده است. با توجه به عدم وجود هر گونه علائم و نشانه های عفونت های تنفسی و سایر نشانه های سندرمیک در این افراد، گواهی تندرستی برای آنان صادر شده و از نظر این دانشگاه هیچ منعی جهت عبور این افراد از پایانه مرزی وجود ندارد.

انتهای پیام


10418253
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است