اجتماعی 14:18 - 03 آبان 1393
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری همدان:
همدان- ایرنا- مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری همدان با بیان اینکه فرهنگ پدافند غیر عامل در همدان نهادینه نشده است، گفت: باید اقدامات موثر در زمینه نهادینه سازی این فرهنگ در تمام دستگاه های اجرایی و احداث طرح های شهری ایجاد شود.

'رحیم الوندی' روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل کمیته دایمی پدافند غیر عامل هر ساله سوم تا نهم آبان به عنوان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.



وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل در تعریفی جامع به معنای مجموعه اقدامات غیرمسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل در امر مدیریت بحران در برابر تهدیدات نظامی دشمن می شود.



الوندی اضافه کرد: پدافند غیرعامل در تعریف دیگری به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که مستلزم به کارگیری جنگ افزار نبوده و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیر نظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد.



وی کاهش خسارات و تلفات انسانی را مهمترین اصول پدافند غیر عامل معرفی کرد.



وی ایجاد فرهنگ و باور عمومی در مورد ضرورت بکارگیری اصول پدافند غیرعامل در مورد طرحهای حساس و حیاتی کشور و استان به ویژه در میان مدیران سطوح مختلف و همچنین در میان مردم جامعه را امری ضروری عنوان کرد.



وی گفت: با تصویب قوانین طرح های در دست احداث باید پیوست پدافند غیر عامل داشته باشند که بتوانند اعتبارات طرح را دریافت کنند.



مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری همدان تهیه و اجرای طرح های پدافند در مورد مراکز، اماکن و تاسیسات را حایز اهمیت دانست و افزود: دسته بندی طرح ها ی اجرای پدافند غیر عامل از جمله سیاست های اصلی مورد تاکید در پدافند غیرعامل است که باید مورد توجه دستگاه ها قرارگیرد.



الوندی با اشاره به نامگذاری هفته پدافند غیر عامل گفت: شعار امسال پدافند غیر عامل مصونیت سازی با عزم ملی و مدیریت جهادی است.



وی برنامه های پیش بینی شده هفته پدافند غیرعامل در سطح استان را برگزاری گردهمایی یکروزه پدافندغیرعامل با حضور مدیران و کارشناسان، تمرین قطع برق و سوختگیری مخازن، کارگاه برگزاری تمرین طبخ غذا در شرایط اصظراری، مانور دوگانه سوز کردن نانوایی های سطح شهر، همایش اصناف و مانور مقابله با بیماری های دام را از مهمترین برنامه های این هفته عنوان کرد.



وی همچنین مانور اصول رعایت پدافند غیر عامل در زمینه سایبری در دستگاه های اجرایی را از دیگر برنانه های هفته پدافند غیر عامل در استان همدان عنوان کرد.



سوم تا نهم آبان هفته پدافند غیر عامل در کشور نامگذاری شده است.



7529/2624

انتهای پیام /*


5035354
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر ستاد حقوق بشر به شیوه آمریکایی حقوق بشر و برخورد‌های تهاجمی با زنان و دختران معترض در آمریکا واکنش نشان داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» گواهینامه رانندگی تابع فرآیند‌های قانونی است و اگر کسی با گواهینامه جعلی تصادف کند و منجر به فوت فردی شود به دلیل جعلی بودن گواهینامه رانندگی قتل عمد محسوب می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دادستان عمومی و انقلاب تهران در تداوم برنامه‌های نظارت میدانی بر عملکرد دادسرا‌ها و به منظور پایش نحوه خدمت رسانی به مردم، به صورت سرزده از دادسرای ناحیه ۳۸ تهران بازدید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: در این مدت توقیف خودرو‌های شوتی نیز ۴۸ درصد افزایش داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» متخصصان در جریان مطالعه‌ای تحقیقاتی در یکی از دانشگاه‌های کانادا مشاهده کرده‌اند که فشار روانی بر زنان جوانی که به صورت مداوم در حال مقایسه ظاهر خود با دیگران هستند، بسیار بالاست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل ربودن دختر نوجوان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل ربودن دختر نوجوان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی برای چهار روز آینده در این استان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست‌ تخصصی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با شهرداران مناطق ۲۲ گانه و معاونت‌های تخصصی برگزارشد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوانی که در اقدامی هولناک دایی و خاله‌اش را به‌خاطر ارثیه با ضربات سنگ به قتل رسانده بود، بازداشت شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است