سیاسی 15:57 - 01 شهریور 1393
در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه بررسی طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار گرفت و پیگیری شد.

طرح رسیدگی به اموال مسئولان در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد

 به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس،در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه بررسی طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار گرفت و پیگیری شد.

برپایه این خبر در ابتدای جلسه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تسلیت ایام سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع) به اعضا، شیعیان جهان، به ویژه مردم متدیّن کشورمان گفت: امام جعفر صادق(ع) به حق احیاگر بزرگ مذهب متعالی شیعه و اسلام ناب در جهان هستند و حقیقتاً در عصر خود، به رغم همه ناامنی‌ها و اختلافات شدیدی که مکاتب بنی‌امیه ایجاد کرده بود، توانستند با روش و سیاست‌های خاص وجودیشان، نهضت عظیم فکری در دنیای اسلام به وجود آورند.

هاشمی رفسنجانی، با اشاره به تأثیرات شگرف و ماندگار فکری حضرت امام جعفر صادق(ع) بر سایر مکتب‌ها تأکید کرد: ایشان با هدایت‌ها و افکار متعالی‌شان، باعث شدند سایر مکاتب از جمله علمای اهل سنت نیز در آن دوره از برکات افکار و نظرات حضرت بهره‌مند شوند.

در ادامه جلسه، بررسی طرح رسیدگی به دارایی مقامات و مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران با حضور رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی و قضایی، حقوقی مجلس شورای اسلامی، رئیس دیوان عدالت اداری، معاونین حقوقی رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه، قائم مقام وزیر کشور و کارشناسان مربوطه از دستگاه‌های ذیربط ادامه یافت.

ابتدا، نماینده کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارش جلسات این کمیسیون را که با کارگروه‌های گوناگون برای یافتن راه‌های حقوقی این طرح تشکیل شده است، به اطلاع اعضا رساند که این گزارش مورد استقبال اعضا و نمایندگان سه قوه قرار گرفت. سپس با توجه به بحث‌های مبسوط اعضا و مدعوین، به دلیل ابعاد گسترده بحث و تنوع دیدگاه‌ها و بنا به پیشنهاد رئیس قوه قضائیه، مقرر شد با توجه به ضرورت بررسی ابعاد اجرایی این طرح و ایجاد زمینه‌های مطمئن برای مردم و نظام اسلامی و دستیابی به نتایج پیشنهادات ملموس، عملی و اجرایی، موضوع به کمیسیون مشترکی شامل نمایندگان سه قوه و مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شود تا پس از ارائه پیشنهادات اجرایی کمیسیون، این طرح مجدداً در دستور کار مجمع قرار گیرد.

در پایان این جلسه، آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، گزارشی از آخرین وضعیت و تحولات منطقه به ویژه در عراق و سوریه را به اطلاع اعضا رساند.


4543646
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» نمایندگان مجلس این هفته 3 روز جلسه علنی داشتند که با تعطیلی شنبه ها و همچنین معافیت مالیاتی شرکت های دولتی موافقت کرده و پرونده هایی را نیز برای بررسی به قوه قضائیه ارسال کردند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز جهت تأمین نظر شورای نگهبان جداول لایحه بودجه 1403 را اصلاح عبارتی و یا محتوایی کردند و به تصویب رساندند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: بنا به مصوبه هیئت دولت ارز حاصل از صادرات فعالان صنایع دستی در اختیار خودشان قرار می گیرد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر کار گفت: نرخ بیکاری در 7 استان زیر 7 درصد است و دولت در کاهش نرخ بیکاری رکورد تاریخی ثبت کرد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اتمام رسیدگی به طرح الزام به ثبت رسمی اموال غیرمنقول در مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح از تخلفات مختلف در حیطه اموال غیرمنقول جلوگیری و آثار و برکات آن در کشور مشاهده شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر اقتصاد از تصویب اصلاح آیین نامه رفع تعهدات ارزی صادر کنندگان خبر داد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» محمدباقر قالیباف در جلسات علنی هفته جاری مجلس به علت بیماری غایب بود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» با پیگیری و ورود دیوان محاسبات کشور به موضوع مددجویان جامانده سازمان بهزیستی از دریافت مستمری، مستمری فروردین ماه این مددجویان پرداخت می شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تنها دو مساله با آژانس بین المللی انرژی اتمی باقی مانده که معاونان طرفین روی آن در حال گفتگو و تعامل هستند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» منوچهر متکی، علاءالدین بروجردی، ابوالفضل ظهره وند و حسن قشقاوی اصلی ترین گزینه ها برای ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس دوازدهم هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است