استانی 00:44 - 02 آبان 1393
کزازی:
میرجلال‌الدین کزازی گفت: جایگاه آتش اهورایی، شعله‌ور از مهر به انسان و عشق ازلی در سینه ایرانیان محفوظ است.

مهر به انسان و عشق ازلی در سینه ایرانیان محفوظ است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صدای رسای چهره ماندگار ادب فارسی ایران زمین عصر امروز در آئین اختتامیه نخستین سمپوزیوم ملی بشردوستی هلال‌احمر همدان در سالن شهدای استانداری این استان، طنین‌انداز شد.

میرجلال‌الدین کزازی در سخنانی پیشگامان و پیشتازان عرصه‌های مختلف را کسانی دانست که با شناسایی قلمرو‌ها، راه را برای دیگران هموار می‌کنند تا این قلمرو‌ها به تسخیر در آید.

وی از بیشترین دشواری‌ها در شروع هر کاری سخن به میان آورد و با بیان اینکه هر کاری در نخستین بار، آن گونه که باید انجام نمی‌پذیرد، اظهار کرد: به همین دلیل فکر می‌کردم این همایش با کاستی‌های فراوانی روبرو شود، اما خوشبختانه این گونه نبود.

استاد پیشین دانشگاه بارسلون اسپانیا با اشاره به اینکه در همایش‌های مختلفی در سطح کشور و جهان حضور داشته‌ام، افزود: این همایش گرچه نخستین دور برگزاری خود را از سر گذراند اما یکی از بهترین همایش‌هایی بود که تاکنون در آن حضور داشته‌ام.

وی با بیان اینکه در این همایش آشکارا شنیدیم که یکی از بنیاد‌های بهینه و برین منش ایرانی، دیگر‌دوستی، مهربانی و گرامیداشت انسان است، گفت: بر اساس پژوهش‌هایی که سخنرانان این همایش در متون ادب پارسی انجام داده بودند، این مهم بیش از پیش آشکار شد.

کزازی جایگاه آتش اهورایی، شعله‌ور از مهر به انسان و عشق ازلی را در سینه ایرانیان محفوظ دانست و افزود: این آتش نوشین و جاودان، فارغ از نژاد، مذهب، تاریخ و جغرافیای انسانی همچنان شعله‌ور خواهد بود.

وی مفهوم جهانی بودن بدین معنا که «من، ایرانی بودن خود را از یاد ببرم» را به نفع انسان ندانست و با بیان اینکه مهر به دیگران بر پایه رده‌های پیشین در مهرورزی از جمله مهر به خانواده و خویشان استمرار می‌یابد، گفت: آتش مهر مردمی، جهانی بودن را در بر می‌گیرد.

چهره ماندگار شعر و ادب ایران‌زمین یکی از ویژگی‌های ارزشمند همایش امروز هلال‌ احمر را توجه به پژوهندگان جوان عنوان کرد و افزود: پژوهندگان جوان که از جمله پیشگامان و پیشتازان محسوب می‌شوند، دستاورد پژوهش خود را پیش روی ما نهادند و گرچه کاستی‌هایی در آثارشان بود اما چه باک که با پژوهش‌های بیشتر به پختگی خواهند رسید.


5024453
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است