بین‌الملل 11:55 - 05 مرداد 1394
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: در توافق وین پیش بینی شده که ایران به صورت داوطلبانه پروتکل الحاقی را تا زمانی که تحریم های کنگره آمریکا لغو شوند، اجرا کند و در آن زمان اگر مجلس شورای اسلامی تمایل داشته باشد، می تواند آن را بررسی و در صورت صلاحدید تصویب کند.

توضیحات عراقچی درباره‌ی  نحوه اجرای پروتکل الحاقی در توافق وین/تدوین نقشه راه جدید بین آمانو و صالحی

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خانه ملت، سید عباس عراقچی درباره اجرای پروتکل الحاقی و نگاه توافق وین به اجرای آن از سوی ایران اظهارداشت: پروتکل الحاقی یک استاندارد شناخته شده بین المللی است که بیش از 140 کشور به آن ملحق شده اند ، در توافق وین هم پیش بینی شده که ایران به صورت داوطلبانه آن را اجرا خواهد کرد.



وی افزود: زمانی که تحریم های کنگره آمریکا لغو شوند، مجلس شورای اسلامی اگر تمایل داشته باشد، می تواند آن را بررسی و در صورت صلاحدید تصویب کند.



معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: از نظر ما دسترسی ها و مواردی که در پروتکل الحاقی است استانداردها و عرف های متعارف و شناخته شده بین المللی است و بنابراین با اجرای آنها مشکلی نخواهیم داشت.



عراقچی در زمینه مباحث مطرح شده برای بازدید از پارچین نیز گفت: مسایل مربوط به گذشته که از نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی به غلط به عنوان ابعاد احتمالی نظامی شناخته می شود بین ایران و آژانس بحث شده است.



وی یادآور شد: نقشه راه جدیدی بین مدیر کل آژانس و رییس سازمان انرژی اتمی ایران امضا شده که ان شاءالله بر اساس آن و ترتیباتی که وجود دارد، حل و فصل می شود.



عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ادامه داد: مسیر راه در راستای همان توافقات قبلی است با یک نقشه راه جدید و با بعضی از ضمایم مربوط به آن که اسناد بین ایران و آژانس است، برای همین هم منتشر نشده است چنانچه هیچ کشوری اسناد بین خود و آژانس را منتشر نمی کند.

52261


6815643
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» محافظه کاران با رای اکثریت خود در مجلس سنای اسپانیا قانون بحث برانگیز عفو رهبران جدایی طلب که مد نظر پدرو سانچز، نخست وزیر این کشور است را رد کردند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یکی از تحلیلگران و سرتیپ های ذخیره ارتش اسرائیل هشدار داد که رفح می تواند برای همیشه حیثیت ارتش این رژیم را بر باد دهد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» هیئت بانک مرکزی ایران در سفر به کابل با مقامات وزارت دارایی و وزارت اقتصاد هیئت حاکمه افغانستان دیدار و گفتگو کرد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» در پی تشدید اعتراضات و ناآرامی ها علیه اصلاحات قانون اساسی مد نظر پاریس در گروه جزایر تحت تملک فرانسه در کالدونیای جدید، حداقل یک نفر کشته و ده ها نفر مجروح شده و خسارت مالی زیادی به بار آمده است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» آویگدور لیبرمن با هجمه تند علیه نتانیاهو و کابینه سیاسی وی و نیز کابینه جنگ اسرائیل تاکید کرد که حماس و یحیی السنوار در دل تونل ها جنگ را بسیار بهتر از نتانیاهو مدیریت می کنند و نتانیاهو موجب شده تا اسرائیل حمایت بین المللی خود را از دست بد...
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان در راس هیئت بلندپایه ای در پانزدهمین مجمع بین المللی اقتصاد روسیه و جهان اسلام شرکت کرده است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» وزیر دفاع اوکراین که به ترکیه رفته است، با وزرای دفاع و خارجه این کشور دیدار کرد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی وزارت خارجه قطر با تاکید بر لزوم ورود کمک های مستمر به غزه اعلام کرد که اگر اسرائیل دست از تجاوزگری بردارد می توان برای آتش بس به توافق رسید.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» ولادیمیر پوتین در آستانه سفر به پکن، تاکید کرد که هدف روسیه وارد شدن به جمع چهار قدرت بزرگ اقتصادی روی کره زمین است و درباره اولویت های مسکو در دوره ریاست خود بر گروه بریکس توضیح داد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یکی از رهبران ارشد حماس با تاکید بر پایبندی مقاومت به شروط خود اعلام کرد که بدون آتش بس جامع در نوار غزه انعقاد هر توافقی بی معنا بوده و قبل از این آتش بس، اسرای صهیونیست همچنان نزد مقاومت می مانند و رنگ نور را نخواهند دید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است