بین‌الملل 23:39 - 26 مهر 1396
مسئول دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق در واکنش به حوادث اخیر در کرکوک، ضمن هشدار درباره وقوع جنگ داخلی در این منطقه اعلام کرد که کردستان در معرض خطر بزرگی قرار دارد.

یکی از اعضای اتحادیه میهنی منطقه کردستان عراق درباره وقوع جنگ داخلی در این منطقه هشدار داد.



به نوشته وبگاه شبکه سومریه، «ملا بختیار»، مسئول دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان امروز چهارشنبه گفت منطقه کردستان عراق در معرض «خطر بزرگی» قرار دارد.



وی درباره تقسیم شدن منطقه کردستان عراق به دو بخش و شروع درگیری‌های داخلی در این منطقه هشدار داد.



ملا بختیار در بیانیه‌ای اعلام کرد که «منطقه کردستان در مقطع کنونی با خطر بزرگی مواجهه است و احتمال دارد این منطقه به دو بخش اداری تقسیم شده و جنگ داخلی و دخالت نظامی صورت بگیرد».



وی افزود: «در نتیجه عدم حل مشکلات بعد از بیمار شدن مام جلال طالبانی [رهبر فقید حزب اتحادیه میهنی] و ترس از دو دستگی‌هایی که اتحادیه میهنی با آن‌ها مواجه بود، برخی از فرصت طلب‌ها، بی‌تجربه‌ها و فعالان فیسبوکی داخل در این حزب، اقدام به تخریب ذهنیت شهروندان کردند».



مسئول دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان ادامه داد: «این افراد توانستند به برخی از اهدافی که میخواستند، برسند».



وی در مورد دیدگاه خود در خصوص همه‌پرسی جدایی کردستان نیز گفت: «طی نشست‌هایی که با حزب دموکراتیک کردستان و اتحادیه میهنی و اتحاد اسلامی کردستان داشتم، بر گزینه جایگزین آمریکا، اروپا، کشورهای منطقه، شورای امنیت و دولت عراق مبنی بر انجام گفت‌وگوهای جدی و مسئولانه، اصرار می‌کردم».



بختیار تأکید کرد که از این به بعد هرگز در هیچ نشستی شرکت نخواهد کرد مگر آنکه قانونی باشد و قدرت سیاسی و حزبی را به رهبری دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان برگرداند.



به دنبال ورود نیروهای عراق در روز دوشنبه این هفته به شهر کرکوک جهت تأمین امنیت این شهر که با عقب نشینی و فرار نیروهای بارزانی همراه بود، برخی از احزاب و مقامات کردستان عراق و در رأس آن‌ها مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان، حوادث کرکوک را ناشی از «خیانت برخی افراد» خواندند.




9485567
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد نتانیاهو تنها می‌تواند این رژیم را به پرتگاه پرت کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان جاسوسی آمریکا غروب یکشنبه برای گفتگو با مقام‌های ارشد قطر درخصوص آخرین تحولات منطقه از جمله موضوع حماس و اسرائیل و مبادله اسرا وارد «دوحه» شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آکسیوس گزارش داد آمریکا برای اولین بار پس از ۷ اکتبر یک محموله مهمات نظامی به رژیم صهیونیستی را تعلیق کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از کارشکنی‌های چندباره مسئولان صهیونیست در مسیر حصول توافق آتش‌بس، هیأت اعزامی حماس امشب برای رایزنی‌های بیشتر، قاهره را ترک خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بیش از ۵۰۰ فعال حقوق بشر و وکلای دادگستری از ۱۲ مقام صهیونیست به دلیل جنایات این رژیم در غزه به دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره در پی حکم کابینه صهیونیستی مبنی بر مسدود شدن این شبکه در اراضی اشغالی و مصادره تجهیزات آن، اعلام کرد این اقدام جنایتکارانه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پس از عملیات نیرو‌های القسام علیه نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم، خواستار حمله فوری به رفح شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس رژیم صهیونیستی به دفتر شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در قدس اشغالی یورش برد و تجهیزات موجود در آن را مصادره کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» درحالیکه فرانسه اعزام نیرو به اوکراین را منکر می‌شود، یک‌مقام سابق آمریکایی فاش کرد پاریس مدت‌ها قبل به اوکراین اعزام کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» محققان دریافتند که شمشیر کمیاب هزار ساله‌ای که در اسپانیا کشف شده است، به دوران اسلامی این کشور تعلق دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است