استانی 18:31 - 01 تیر 1396
دادستان شاهرود:
​شاهرود- دادستان شاهرود با بیان اینکه تسریع در رسیدگی به پرونده های مسن در دستور کار قرار دارد، گفت: پرونده های ورودی به دادسرای شهرستان ۱۲درصد رشد داشت.

پرونده های ورودی به دادسرای شاهرود ۱۲درصد رشد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رجبی بعدازظهر پنج شنبه در دیدار با امام جمعه شاهرود به مناسبت هفته قوه قضائیه ضمن بیان اینکه اکثر پرونده ها از سال های قبل به جای مانده و باید رسیدگی به آنها در اولویت قرار گیرد، ابراز داشت: سال گذشته تعداد ۳۰۰ پرونده در شرف صدور حکم و منتهی به صدور تعلیق تعقیب شد که همین امر نشان می دهد این طرح در کاهش ورودی زندانیان اثر گذار است.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر ۷۷۶ فقره پرونده منتهی به سازش شد، افزود: در سال ۹۴ میزان ورودی افراد به زندان های شاهرود ۹۹۶ نفر گزارش شد و این در حالی است که به نسبت سال ۹۳ با تعداد یک هزار و ۲۵۳ نفر بود که نشان از کاهش میزان ورودی به زندان ها حکایت دارد.

دادستان شاهرود از تدوین سند چشم انداز پنج ساله توسعه در شهرستان خبر داد و ابراز داشت: این سند بر شش محور نهادینه شده است که در کیفیت رسیدگی به پرونده ها و تحقیقات مقدماتی اثر گذار خواهد بود.

رجبی با بیان اینکه مبلغ ۲۵ میلیون تومان از درآمد دستگاه قضائی شهرستان به حساب خزانه وارد شده است، تصریح کرد: مردم می توانند با مراجعه به کلانتری های محل طرح شکایت خود را تنظیم و جزای نقدی خود را در همانجا پرداخت کنند.

وی افزود: میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در سال گذشته ۳۹ روز بود و این در حالی است که این رقم در  انتهای سال ۹۳ به میزان ۶۲ روز کاری و در سال ۹۴ به میزان ۴۱ روز بود که نشان می دهد پرونده ها در مدت کوتاهی به سرانجام می رسد.


9195268
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است