استانی 16:53 - 07 شهریور 1394
مدیرعامل آبفار استان کرمان گفت: 120روستای استان کرمان از شمال تا جنوب به مناسبت هفته دولت از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

بهره‌مندی 120 روستای استان کرمان از آب سالم

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، "علی رشیدی" در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: مجموعه هزینه انجام شده برای این روستاها بالغ بر 10 میلیارد و800 میلیون تومان است و با این افتتاحیه ها بالغ بر 8089 خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردارخواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تامین آب آشامیدنی مجتمع سیریز از توابع زرند با هزینه 4800 میلیون ریالی بیش از هزار خانوار را در 12 روستا به آب آشامیدنی سالم می‌رساند، گفت: مجتمع آب آشامیدنی هشت قریه در شهرستان انار نیزبا هزینه کرد 6800 میلیون ریال بالغ بر1800 خانوار را در هشت روستا از این نعمت الهی برخوردار می‌کند.

رشیدی با اشاره به اینکه این دو طرح به عنوان مثال از بین 23 طرح عنوان شده است، افزود: روستاهای دیگری نظیر قنات ملک در رابر، حسین‌آباد خدابنده در فهرج، راین قلعه مارز در قلعه گنج، چاه حاجی کهنوج و هجرت ریگان در بخش‌های محروم استان نیز در این طرح‌ها مدنظر قرارگرفته‌اند.

مدیرعامل آبفار استان کرمان تصریح کرد: با اجرای خطوط انتقال و شبکه داخلی، حفر وتجهیز چاه و احداث مخزن ذخیره اجرای این مقدار طرح عمرانی در روستاهای ذکر شده میسر شد.

وی تاکید کرد: برخی از این مجتمع‌های آب آشامیدنی نظیرمجتمع چاه زهرا با پنج روستا به بهره‌برداری می‌رسد.

رشیدی با تفکیک روستاهای مورد نظر در این طرح دولت گفت: پنج روستا در شهرستان ارزوئیه، 30روستا در بم، 19 روستا در رابر،هشت روستا در انار، 12 روستا در زرند، 15 روستا در شهربابک، پنج روستا در هر یک از شهرستان‌های سیرجان، بافت وقلعه گنج از جمله این روستاها هستند و در بقیه شهرستان‌ها حتی اجرای آبرسانی برای یک یا دو روستا انجام شده است.

انتهای پیام


6975319
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: بارندگی‌ها و آب حاصل از باران شرایط را برای زیست پشه‌های آنوفل و بیماری مالاریا در بلوچستان فراهم کرده بنابراین سیل زدگان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» ۵۶ هشدار سطح زرد، ۱۸ هشدار نارنجی و پنج هشدار قرمز هواشناسی از سال گذشته تاکنون در لرستان صادر و بارندگی های به نسبت مطلوبی ثبت شد اما بنابر اعلام نظر کارشناسان و آمار و ارقام، این بارش های پرتکرار تاکنون حریف خطر خشکسالی نشده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است