گوناگون 06:30 - 02 خرداد 1394
برنامه کشف تهران این هفته احمد مسجدجامعی در منطقه کن و سولقان برگزار شد تا تهرانگردان از نزدیک با مشکلات مردم این منطقه آشنا شوند.

در این برنامه که تعدادی از اعضای شورای شهرستان تهران نیز حضور داشتند، تهرانگردان در امامزاده‌ قاسم، امامزاده علاءالدین، کن، رندان و روستای تالون حضور یافتند و با اهالی ساکن در این مناطق گفت‌وگو کردند. در این میان یکی از گلایه‌های اصلی اهالی، این مسئله بود که چرا ویلای غیرقانونی برخی افراد تخریب می‌شود ولی برخی دیگر تخریب نمی‌شود؟ اشاره این افراد به ساخت‌وسازهای بالای ارتفاع 1800متر پایتخت بود.

مسجدجامعی نیز اعلام کرد که بادهای غالب شهر از سمت منطقه کن و سولقان می‌وزد و ساخت‌وساز در این محدوده می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. به گفته وی نسبت به ساخت‌وساز در حریم 35متری رودخانه نیز باید با جدیت بیشتری عمل شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منابع گیاهی این منطقه گفت: منطقه کن و سولقان، مرکز ریواس، والک و سیرک است که متأسفانه به‌دلیل آلودگی‌های ایجاد شده، رشد این گیاهان به سمت ارتفاعات عقب‌نشینی کرده است. وی با بیان اینکه قرار بود منطقه مزارع به گورستان غرب تهران بدل شود، افزود:

زمانی که منطقه‌ای‌شدن گورستان‌های پایتخت در دستور کار قرار داشت، تبدیل مزارع به گورستان غرب تهران در دستور کار قرار گرفت، اما از آنجا که این محل، محل تأمین آب مصرفی شهر تهران به‌دلیل وجود چشمه‌های زیاد بود، ساخت این آرامستان می‌توانست مشکلات زیست‌محیطی زیادی را ایجاد کند. مسجدجامعی در بازدید از امامزاده‌های منطقه کن و سولقان مطالبی را راجع به معماری امامزاده‌ها بیان کرد. به گفته وی در گذشته معماری و فرهنگ روستاها در تزیین و معماری امامزاده‌ها به خوبی نمایان بود اما در حال حاضر هیچ نمادی از فرهنگ روستا در امامزاده‌ها باقی نمانده و همه امامزاده‌ها یک شکل، یک فرم و یکنواخت ساخته می‌شوند.

این عضو شورای شهر تهران با انتقاد از ساخت سردر نامتعارف ورودی امامزاده قاسم گفت: فضای سبز به نفع فضای مدرن شهری کنار زده شده و باید فکری به حال سردر ورودی این امامزاده کرد. مسجدجامعی همچنین از نبود پیوست فرهنگی و زیست‌محیطی در ساخت و سازهای روستایی منطقه انتقاد کرد. پس از این نیز روستاییان مشکلات خود را عنوان کردند. به‌طور نمونه فاضلی با انتقاد از هجوم افراد غیربومی به برداشت غیراصولی والک، ریواس و سیرک این منطقه گفت: هجوم افراد به‌گونه‌ای بوده که در حال حاضر ریواس و سیرک نیز در کوهپایه وجود ندارد و دور نیست زمانی که به‌دلیل برداشت غیراصولی این محصولات، ریواس، سیرک و والک کن و سولقان به آرزویی تبدیل شود.


6423192
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است