اجتماعی 14:57 - 17 خرداد 1399

تاکید بر فرصت‌های باقیمانده برای توسعه زیر ساخت‌های شهر

به گزارش خبرنگار مهر، محسن هاشمی در مراسم کلنگ زنی بوستان ارتش گفت: در دسترس مردم قرار گرفتن اراضی پادگان ۰۶ ارتش جمهوری اسلامی و تبدیل آن به بوستان عمومی و مرکزی برای میراث فرهنگی و گردشگری، یکی از اقدامات خوب مدیریت شهری در این دوره بوده است که امیدواریم استفاده مناسبی از فضا و ابنیه موجود در آن در جهت تامین رضایت شهروندان تهرانی صورت گیرد و جا دارد از شهرداری تهران، شورایعالی شهرسازی و ارتش جمهوری اسلامی قدردانی کنیم.

وی ادامه داد: امسال به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده و اگرچه سه ماهه نخست سال تحت الشعاع پاندمی کرونا قرار گرفت اما امیدواریم از امروز که فضای اجرایی و فعالیت های کشور به شرایط عادی بازمی گردد، با انگیزه‌ای مضاعف فعالیت های عمرانی و تولیدی در مدیریت شهری رونق گیرد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: یکسال پیش رو، سال پایانی مدیریت شهری این دوره نیز است و اگرچه به دلایل مختلف، فعالیت های توسعه‌ای، عمرانی و زیرساختی در این دوره مطابق انتظارات پیشرفت نداشته است اما می توان از فرصت باقیمانده جهت توسعه زیرساختها استفاده کرد.

هاشمی بیان کرد: در حوزه پسماند، طرح جامع پسماند آماده شده و میتوان با اجرای این طرح، سطح بهداشت و سلامت شهری را بهبود بخشید و معضلات جدی زیست محیطی و اجتماعی نظیر انباشت پسماند در آراد کوه، مافیای زباله و کودکان کار و بسیاری مسایل دیگر را ساماندهی کرد.

وی تاکید کرد: در حوزه توسعه ناوگان اتوبوس رانی و واگن های مترو با مصوبه اخیر هیات دولت، می توان ناوگان اتوبوس رانی تهران را تا آغاز سال تحصیلی و پیک مسافر که با توجه به بیماری کرونا، بسیار می تواند خطرناک باشد توسعه داد و حدود ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس را وارد ناوگان کرد. در حوزه ساخت مترو، با توجه به اینکه سه دستگاه حفار TBM هم اکنون آماده فعالیت است، می توان با فعال کردن پروژه های خطوط ۸ تا ۱۲ مترو بدون نیاز به نقدینگی زیاد، رکود سه سال گذشته در ساخت مترو را پایان داد.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: در بخش نوسازی بافتهای فرسوده نیز در صورت تعریف پهنه T در اطراف کریدورهای پرظرفیت حمل و نقل عمومی و بارگذاری مناسب، می توان هم در ارائه خدمات به شهروندان تسهیل وهم ترافیک و ازدحام وسایل نقلیه شخصی را کاهش داد وهم منابع را برای توسعه حمل و نقل ریلی فراهم کرد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: ساختار بروکراتیک اداری کشور و شهرداری، طبیعتاً دچار یک رخوت و اینرسی گردیده وبرای راه انداختن آن به سوی توسعه، به انگیزه و تلاش جدی مدیران نیاز دارد، در غیر این صورت این یکسال باقیمانده نیز به سرعت می گذرد و کارنامه قابل قبولی در قبال مردم نخواهیم داشت.


10562456
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: با اجرای طرح ارتقای امنیت توسط ماموران پلیس مترو تهران یک جیب بر و یک کلاهبرداری حرفه‌ای شناسایی و دستگیر شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی تهران از صحت عمل و رد رشوه توسط ماموران وظیفه‌شناس منطقه ۲ پلیس راهور تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۲ موبایل قاپ و اعتراف متهمان به ۳۰ فقره سرقت خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای خبر داد و گفت: متهمان به سرقت‌های متعدد آینه بغل و چراغ جلو خودرو‌های وارداتی اعتراف کردند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس آگاهی پایتخت گفت: مرد جوانی که در بوستان ولایت مرتکب قتل شده بود، توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورا به اتفاقات و رفتار‌های روز‌های اخیر اعضای شورای شهر واکنش نشان داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به وقوع ۲ فقره تصادف در معابر شهر تهران، گفت: در این تصادفات۲ شهروند جان خود را از دست دادند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی گفت: استفاده از ظرفیت مراکز معاینه فنی در بحث توسعه خدمات و با تجدید ارزیابی دارایی‌ها ستاد معاینه فنی از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری سارق آهن آلات پل‌های عابر پیاده محدوده کهریزک خبر داد و گفت: متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دادگاه حقوقی- بین المللی رسیدگی به دعاوی بیماران تالاسمی اتباع ایرانی علیه دولت و مقامات آمریکا در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است