علمی فناوری 12:48 - 10 اسفند 1398
دفتر مدیریت سبز دانشگاه تهران، همزمان با روند نظافت و ضدعفونی‌کردن فضاهای مختلف دانشگاه تهران، به منظور کنترل و جلوگیری از همه‌گیری ویروس کرونا، اطلاعیه‌ای در خصوص ملاحظات محیط‌زیستی مرتبط با این موضوع،صادر کرد.

تمهیدات دفتر مدیریت سبز دانشگاه تهران برای مقابله با کرونا

به گزارش ایسنا، دفتر مدیریت سبز دانشگاه تهران، ضمن آرزوی سلامتی و درخواست مجدد برای بکارگیری کلیه توصیه‌های بهداشتی نهادهای مختلف مسئول در حوزه سلامت و تأکید بر تصمیمات کمیته مدیریت بحران دانشگاه، با توجه به مخاطرات احتمالی ناشی از ویروس کرونا در سطح جامعه و لزوم توجه ویژه به نظافت و ضدعفونی کردن محیط دانشگاه به منظور کنترل و جلوگیری از همه‌گیری بیماری ناشی از این ویروس، در خصوص حفاظت از محیط‌زیست و ملاحظات مرتبط با جهت‌گیری و حرکت به سوی دانشگاه سبز، توصیه می‌نماید موارد زیر در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مرتبط با نظافت، شست‌وشو و ضدعفونی کردن فضاهای مختلف در سطح دانشگاه، مد نظر قرار گیرند:

استفاده از شوینده‌های سبز و دوستدار محیط‌زیست؛ لازم به توضیح است شوینده‌های سبز و دوستدار محیط‌زیست از طریق صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش مصرف انرژی، حفظ محیط‌زیست با استفاده از آنزیم‌های مختلف و مواد جایگزین فسفات برای گرفتن سختی آب و همچنین به حداقل رساندن میزان دی‌اکسان به عنوان عامل تهدیدکننده سلامت انسان، در راستای اهداف مدیریت سبز می‌باشند.

عدم استفاده از مواد آسیب‌رسان به سلامت محیط و افرادی که عملیات نظافت و شست‌وشو را انجام می‌دهند و توجه به استانداردهای مرتبط با غلظت، زمان، نحوه و دوره‌های استفاده از مواد و سموم مورد استفاده در روند نظافت و ضدعفونی‌کردن مکان‌های مختلف در سطح دانشگاه و نیز استفاده از لباس و تجهیزات مناسب و استاندارد برای پرسنل مرتبط با این عملیات ضروری می‌باشد.

توجه به تفکیک زباله‌ها و همچنین در نظر گرفتن ظروف جمع‌آوری مجزا و دفع ویژه برای پسماندهایی که به نوعی با هر نوع از میکروب‌ها و عفونت‌های احتمالی مرتبط هستند، مانند دستمال کاغذی، ماسک و دستکش و همچنین دفع بهداشتی پسماندهای جامد و مایع حاصل از عملیات شست‌وشو، ضدعفونی و نظافت محیط‌های مختلف دانشگاه.

تا حد امکان صرفه‌جویی در مصرف آب در شست‌وشوی محیط و ظروف و نظافت فضاها و محوطه‌های مختلف در سطح دانشگاه.

اطمینان از خاموش‌بودن سیستم‌های حرارتی و چراغ‌های روشنایی در محل‌هایی که به دلیل محدودشدن فعالیت‌های آموزشی، خوابگاهی، اداری و اجرایی دانشگاه، مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

حذف یا به حداقل رساندن چاپ بنرهای یک‌بار مصرف و بروشورها و پوسترهای کاغذی در امر اطلاع رسانی‌های مرتبط و استفاده از ظرفیت‌های سایت و سایر فضاهای مجازی و همچنین در صورت ضرورت، استفاده از اقلام اطلاع‌رسانی با کیفیت بالا به منظور استفاده در زمان طولانی‌تر.

بهره‌گیری حداکثری از زیرساخت آموزش‌های الکترونیکی و کلاس‌های مجازی و همچنین برگزاری جلسات ضروری اداری از طریق سامانه‌های مجازی دانشگاه، علاوه بر کمک به کنترل بیماری‌های مسری و جلوگیری از همه‌گیری آن در سطح دانشگاه و جامعه، از نظر کاهش مصرف سوخت برای حمل‌ونقل و تولید کمتر آلاینده‌های محیطی نیز قابل توصیه می‌باشد و در صورت توجه به سایر ملاحظات اداری، اجرایی و آموزشی، برای سایر مواقع و شرایط غیر بحرانی نیز قابل توصیه است.

انتهای پیام


10419040
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروه جدیدی از ماهواره‌های «استارلینک» شرکت «اسپیس‌ایکس» قرار بود روز پنجشنبه ۲۸ مارس از کالیفرنیا پرتاب شوند، اما این پرتاب یک روز به تعویق افتاد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران نانوحسگر زیست‌الکترونیکی ساختند که می‌تواند به صورت مستمر روی سلول‌های قلب نظارت داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است