استانی 11:20 - 03 اردیبهشت 1393
سی و دومین جلسه شورای شهر نیشابور به صورت غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

جلسه شورای شهر نیشابور پشت درهای بسته برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، شب گذشته با وجود دعوت از خبرنگاران، جلسه شورای شهر به مدت 2 ساعت به صورت غیرعلنی برگزار شد تا خبرنگاران پشت درهای بسته بمانند.

با وجود اینکه از ابتدای کار شورای چهارم در این شهر، رئیس شورا و اعضای شورای اسلامی شهر اتفاق‌نظر داشتند که برگزاری جلسات علنی می‌تواند شهروندان و رسانه‌ها را در جریان امور شهری و تصمیمات گرفته شده در شورا قرار دهد اما شب گذشته این روند به طور کامل انجام نشد.

با شروع به کار شورای چهارم و تاکید اعضای شورا بر شفافیت در تمامی مسائل و قانون،‌ این امید در دل مردم نیشابور به وجود آمد که دیگر چنین جلسات پنهانی تشکیل نخواهد شد و مردم دیگر در مسائل مختلف نامحرم دانسته نمی‌شوند.

سخنگوی شورای شهر نیشابور در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: در این جلسه تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر نیشابور طبق ماده 73 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور سؤالاتی را پیرامون وضعیت نابسامان شهری و شهرداری مطرح کردند. 

به گفته حسن شاملی، طبق ماده 73 قانون فوق‌الذکر شهردار باید حداکثر ظرف 10 روز پس از ابلاغ در جلسه عادی و یا فوق‌العاده شورا حاضر شده و به سؤالات پاسخ دهد.

شاملی ادامه داد: از نظر من طرح سؤال حق شورا است و روزانه ده‌ها  سؤال از شهردار مطرح می‌شود؛ شهرداری مجری مصوبات شوراست و شورای شهر نیز موظف به نظارت است و در این زمینه نیز کمیسیون‌های مربوطه وجود دارد.

وی خاطرشان کرد: ما به دنبال حاشیه برای شورای چهارم نیستیم و نباید باشیم چون قرار نیست انرژی خودمان را بر روی مسائل حاشیه‌ای صرف کنیم و برای خدمت آمده‌ایم.

شاملی گفت: مسلماً اگر شهردار نتواند به سؤالات اعضا پاسخ دهد طبق قانون استیضاح می‌شود.


3557154
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است