استانی 16:11 - 19 مرداد 1397
ائمه جماعت سراسر کشور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تأکید بر ضرورت برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم و برخورد جدی با اخلال‌گران و مفسدان اقتصادی در ادامه تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به دستور رهبری را یکی از راهبردهای خوب در برطرف کردن مشکلات دانستند و گفتند که این شورا باید مقابله با جنگ اقتصادی دشمن را در مدت زمانی کوتاه اجرایی کند.

امام جمعه اراک: تحریم فرصتی برای سازندگی کشور است

تأکید امام جمعه قم بر برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید «محمد سعیدی» امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در مصلی قدس، برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: گرانی و رکود مردم را در تنگناهای اقتصادی قرار داده انتظار می‌رود رئیس‌جمهور و مسئولان برای حل مشکلات کشور تلاش مضاعف کنند.

امام‌جمعه قم افزود: دیگر شنیدن خبر تاراج بیت‌المال و فرار غارتگران برای مردم کشور قابل تحمل نیست.

وی اظهار کرد: تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به دستور رهبری یکی از راهبردهای خوب در رفع مشکلات بود این شورا باید مقابله با جنگ اقتصادی دشمن را در مدت زمانی کوتاه اجرایی کند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: تقویت تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری و رفع معضل بیکاری و سخن گفتن با مردم به صورت شفاف اهمیت زیادی دارد این خواسته صریح رهبری و عموم مردم ایران است.

سعیدی در خصوص مدیریت بازار ارز و سکه گفت: از اقتصاددانان ماهر و صاحب نظران انقلابی و علاقه مند به کشور در حوزه مسائل مالی و پولی استفاده شود. دولت با هم‌افزایی بسته‌های تکمیلی را جهت رفاه حال مردم اعلام کند و بر حسن اجرای سیاست‌ها با مدیریت صحیح به بازار ارز و سکه نظارت کند و متخلفین و اهمال‌کاران را عزل و مجرمین به دستگاه قضائی معرفی کند.

اروپا و آمریکا دشمنان قسم‌خورده ما هستند

«علم‌الهدی» امام جمعه مشهد هم امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان این‌که اروپا و آمریکا فرقی با هم ندارند، اظهار کرد: اروپا و آمریکا دشمنان قسم‌خورده ما هستند و اختلاف تنها در روش است. اروپایی‌ها واقعاً طرفدار ما نیستند و می‌خواهند همان کاری را انجام دهند که آمریکا انجام داده است، چون مسائل و منافعشان با هم مشترک است، اما هر کدام با یک روش و سیستم به میدان آمده‌اند. امروز وضع ما نسبت به مسلمانان آن زمان بسیار بهتر است.

وی خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند هم‌اکنون که آمریکا این کار را با ما انجام داده، انگلیس و فرانسه‌ ناپاکی که قرن‌ها دشمنی، عداوت و ناپاکی آن‌ها بر ما ثابت شده، معامله کنیم، قرآن بیان می‌کند که این منطق منافقین در جنگ احزاب بود. شما مذاکره کردید و دلار سه هزار تومان را به 10 هزار تومان رساندید. مگر کار دیگری کردید؟ باز هم می‌خواهید مذاکره کنید؟ باز هم می‌خواهید همان راه را پیش ‌ببرید؟ این حرف بنده نیست حرف قرآن است.

تحریم فرصتی برای سازندگی کشور است

«دری نجف‌آبادی» خطیب جمعه اراک در خطبه‌های امروز اراک با تأکید بر این‌که ملت ما به برکت مقاومت می‌تواند قلل بزرگی را فتح کند، افزود: تحریم فرصتی برای سازندگی کشور است.

وی با تاکید بر حرکت امیدوارانه در کشور گفت: با فکر و تلاش مجاهدانه می توان شرایط موجود را با موفقیت پشت سر گذاشت. تمامی مراکز علمی صنعتی و تحقیقاتی باید به محل پیشرفت و کسب عزت تبدیل شوند .

امام جمعه اراک تحریم را فرصتی برای سازندگی کشور دانست و گفت: آمریکا در 400 سال گذشته با غارت دیگر کشورها به آمریکای امروز تبدیل شده است. ما غارتگر نیستیم و نباید اسیر دلار آمریکا شویم .

دری نجف آبادی افزود: با سیاست‌های اخیر دولت آرامش نسبی در بازار ارز بوجود آمده است. در این شرایط باید برای صادرات برنامه ریزی انجام شود. استان مرکزی توان دستیابی به صادرات غیر نفتی تا حدود 1.5 میلیارد دلار را داراست .

وی بر لزوم نظارت دولت بر قیمت‌ها به‌ویژه درخصوص کالاهای اساسی و واجبات زندگی مردم تأکید کرد و گفت: یک پیشنهاد برای افزایش مشارکت مردم استان در سرمایه‌گذاری‌ها، ایجاد شرکت سرمایه‌گذاری استانی با مشارکت مردم در قالب سهامی عام است. در این صورت مردم می‌توانند نسبت به خرید سهام شرکت‌های بزرگ نفتی استان اعم از نیروگاه، پالایشگاه و پتروشیمی اقدام کنند تا هم سرمایه‌های موجود در دست مردم به جریان بیفتد و هم اقدامی صورت گیرد که آثار تورمی بهمراه ندارد.

دری نجف آبادی بر لزوم تلاش دولت برای رفع معضل بیکاری تاکید کرد و گفت: رکود بدتر از تورم است و نباید به جامعه تحمیل شود. در این میان نقدینگی بانک ها و موسسات اعتباری می تواند در رفع مشکلات اقتصادی بسیار تأثیرگذار باشد.

آمریکا قابل اعتماد نیست

آیت‌الله «علی خاتمی» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان هم گفت: آمریکا طرف قابل اعتماد نیست، چون به راحتی زیر همه وعده‌های خود زده است.

وی خاطرنشان کرد: شرایط کنونی کشور چون جنگ احزاب است، مقام معظم رهبری طی سخنانی در روز ۱۴ خردادماه به توطئه و نقشه‌های شوم آمریکا علیه ایران اشاره فرمودند که همگی نشان از درایت و سیاست درست ایشان دارد، ۱۲ سال ایران تحت مذاکرات بین‌المللی بر سر میز مذاکره با آمریکا نشست اما دولت‌مردان این کشور به راحتی زیر همه وعده‌هایش زده است.

امام جمعه زنجان افزود: پس نمی‌توان بر روی چنین طرف مذاکره‌کننده‌ای که سست وعده است، دوباره پای میز مذاکره نشست چون آمریکا قابل اعتماد نیست و ملت ایران با وحدت همیشگی، قدرت خود را در برابر فشارهای همه‌جانبه دشمن به نمایش خواهند گذاشت.

جنس مدیران اقتصادی امروز باید از جنس فرماندهان هشت سال دفاع مقدس باشد

حجت الاسلام و المسلمین «حسن علیدادی سلیمانی» امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: جنس مدیران امروز در جنگ اقتصادی باید از جنس فرماندهان هشت سال دفاع مقدس باشد، هم‌چنین همه دستگاه‌ها وظیفه دارند که با اخلالگران و مفسدان افتصادی بدون نگاه سیاسی و جناحی برخورد قاطع داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که دشمن به دنبال ناامید و مأیوس کردن مردم است و ما داخلی‌ها نیز نباید اشتباه و خطایی کنیم، افزود: در جنگ اقتصادی هستیم و مدیران باید با حرکات جهادی و شبانه‌روزی عملیات‌های دشمن علیه ما را خنثی کنند.



امام جمعه کرمان ادامه داد: جنس مدیران امروز در جنگ اقتصادی باید جنس فرماندهان هشت سال دفاع مقدس باشد، همچنین همه دستگاه‌ها وظیفه دارند که با اخلالگران و مفسدان افتصادی بدون نگاه سیاسی برخورد قاطع داشته باشند.

مسئولان فارغ از سیاسی بازی با مفسدین اقتصادی مبارزه کنند

«محمدرضا ناصری‌یزدی» امام جمعه یزد در خطبه‌های این هفته 19 مردادماه نماز جمعه یزد، گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران باید فارغ از هرگونه حزب‌گرایی و سیاسی بازی با مفسدین اقتصادی مبارزه کنند.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های امروز ناشی از تسلط هوای نفس بر عملکرد انسان‌هاست، افزود: پیروی از دستورات الهی نقش مهمی در کمک به انسان‌ها در برابر هوای نفس است.

امام جمعه یزد حفظ دین، اعتقاد و ارتباط با خدا را ضروری دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی یکی از مهمترین دستاوردهای ارزشی ایران است که با تقویت باورهای دینی این مهم هر روز پایدار و گسترده‌تر می‌شود.

ناصری یزدی با بیان این‌که انقلاب اسلامی حرکتی بزرگ در راستای رسیدن به کمال است، گفت: حفظ انقلاب با حفظ روحیه اعتقادی و حاکمیت ارزش‌های معنوی ضروری است.

این مقام مسئول جلوگیری از نفوذ فتنه‌های شوم استکبار جهانی که ارزش‌های دینی ما را هدف قرار داده‌اند، یکی از اولویت‌های اجرایی دانست و تصریح کرد: ایمان به خدا و تبعیت بی چون و چرا از مقام معظم رهبری، تنها راه و پناه ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمنان است.

ایجاد فساد و مشکلات اقتصادی توطئه دشمنان است

حجت الاسلام «بهروز شمسی‌فر»، امام جمعه موقت خرم‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد گفت: ایجاد فساد و مشکلات اقتصادی توطئه دشمنان است. 

وی با اشاره به پیشنهاد مذاکره با آمریکا، اظهار کرد: هیچ زمانی آمریکا قابل اعتماد نبوده و نیست و مصداق این مسأله عملکرد آن‌ها در قضیه برجام است.

امام جمعه موقت خرم‌‏آباد خاطرنشان کرد: مسئولان برای رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم همت کنند و دولت نیز تیم اقتصادی را زودتر تکمیل کند و با کنار گذاشتن افراد ناتوان از ظرفیت جوانان متخصص و توانمند بهره بگیرد.

شمسی‌فر ادامه داد: توطئه دشمنان ایجاد فساد و مشکلات اقتصادی در کشور است لذا دیگر نمی‌شود زمان را از دست داد.

وی خاطرنشان کرد: مردم از قوه قضاییه انتظار دارند با مفسدین اقتصادی و کسانی‌که امنیت اقتصادی کشور را برهم می‌زنند برخورد قاطع داشته باشند و محافظه‌کارانه برخورد نکنند؛ مردم از قوه قضاییه‌ای که با مفسدین در هر پست و مقامی که هستند با قاطعیت برخورد کند حمایت می‌کنند، انتظار مردم این است مسئولان مطالبات به‌حق مردم را رسیدگی و پیگیری کنند.

انتهای پیام


9869188
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است