اجتماعی 17:58 - 17 آذر 1400

نتایج نظرسنجی بیت‌الغزل برای معرفی مسئولین کلیدی منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سامانه بیت‌الغزل با راهبری موسسه مطالعات راهبردی تعلیم و تربیت برهان پس از انجام نظرسنجی «معرفی وزیر آموزش و پرورش» که بیش از سه هزار نفر از فعالان آموزش و پرورش در آن شرکت کردند، در نظرسنجی دوم از همه اهالی تعلیم و تربیت دعوت کرده بود، افرادی را که شایسته سکانداری دیگر مسئولیت‌های مهم و مرتبط با این وزارتخانه می‌دانند، در قالب نظرسنجی «مسئولین کلیدی آموزش و پرورش» معرفی نمایند.

مسئولیت‌های کلیدی مطرح شده در این نظرسنجی عبارت بودند از:

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی

معاون آموزش متوسطه

معاون پرورشی و فرهنگی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی

رئیس دانشگاه فرهنگیان

در این نظرسنجی که به طور رسمی از ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ آغاز و به مدت ۲۵ روز ادامه یافت، شرکت‌کنندگان می‌توانستد حداکثر نام ۷ نفر و هر فرد را برای حداکثر ۲ مسئولیت معرفی کنند که در نهایت ۱۱۰۷ نفر با مسئولیت‌های مختلف در این نظرسنجی شرکت کردند.

نتایج نظرسنجی بیت‌الغزل برای معرفی مسئولین کلیدی منتشر شد

طبق گزارش بیت‌العزل، هدف از این نظرسنجی افزایش مشارکت فعالان و صاحب‌نظران تعلیم و تربیت برای اثرگذاری بر انتخاب مدیران ارشد وزارت‌خانه در جهت انتخاب افرادی شایسته‌تر است. در واقع کارکرد این نظرسنجی معرفی و پیشنهاد افراد برای کمک به تصمیم‌گیران به‌ویژه وزیر آموزش و پرورش برای شناخت افراد با دایره گسترده‌تر است نه برای تحمیل نتایج این نظرسنجی به وزیر و بیت‌الغزل مخالف هرگونه تحمیل افراد خارجی به وزیر و سیاست‌بازی‌هایی است که در انتصابات وجود دارد.

خروجی منتشر شده در گزارش تارنمای بیت‌الغزل، شامل لیست اسامی همه افرادی است که معرفی شده‌اند. این نتایج بدون رتبه‌بندی و بر اساس حروف الفبا آمده است. این نتیجه لزوماً به معنای شایسته بودن افراد معرفی شده برای تصدی مسئولیت‌ها نیست و صرفاً نتایج آراء مخاطبان با رعایت امانتداری بدون رتبه‌بندی و بر اساس حروف الفبا منتشر شده است و امکان وجود نام افراد غیرمرتبط و افرادی که شایستگی این مسئولیت‌ها را ندارند، به واسطه چالش‌های متداول نظرسنجی‌های باز وجود دارد.

در نتیجه از وزیر آموزش و پرورش توقع می‌رود برای انتخاب معاونین خود، شایسته‌گزینی و تحول‌خواهی را مبنای کار خود قرار داده و گزینه‌های موجود در نتایج این نظرسنجی و همچنین گزینه‌های شایسته احتمالی که نام‌شان در این لیست‌ها موجود نیست را با مشورت از نخبگان و افراد ذی‌صلاح بررسی و انتخاب نماید.

نتایج نظرسنجی بیت‌الغزل برای معرفی مسئولین کلیدی منتشر شد

البته آنچه که در این رابطه خلا آن وجود دارد در وهله اول سند ماموریت، شرح وظایف و اختیارات پست‌های سازمانی مختلف وزارت آموزش و پرورش است که به‌دور از کلی‌گویی‌ها و ردیف کردن کلمات در کنار هم، به‌صورت دقیق و قابل فهم منقح شده باشد و در کنار آن تعیین سند پایه ویژگی‌ها، توانمندی‌ها و مهارت‌های شخصیتی و حرفه‌ای مورد نیاز برای هر پست سازمانی است. در کنار نبود الگوی شایستگی انتخاب مدیران آموزش و پرورش و عدم استفاده از تجربیات موجود (کانون‌های ارزیابی)، مسائل مرتبط با ساختار، تمرکزگرایی و مرکزگرایی و مسائل مربوط به پست‌های سازمانی، تعدد بخش‌های ستادی و تفکیک و ارتباط بین معاونت‌ها مسائل دیگری است که در جای خود باید به آن پرداخته شود.

مشاهده جزئیات بیشتر و نتایج این نظرسنجی در تارنمای بیت‌الغزل beytolqazal.ir امکان پذیر است.


11356959
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است