استانی 10:00 - 06 اردیبهشت 1396
درگفتگو با مهر عنوان شد؛
گناباد - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گناباد از شناسایی و ساماندهی ۱۵ هزار متر زمین وقفی در این شهرستان خبر داد.

شناسایی ۱۵ هزار متر زمین موقوفه در گناباد

حجت الاسلام سعید غیرتمنددر گفتگو با خبرنگارمهر اظهار کرد: سال گذشته با اقدامات انجام شده در سطح شهرستان موفق شدیم بیش از ۱۵ هزار متر زمین وقفی به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان شناسایی کرده و برای برای آنها قرار داد منعقتد نماییم.

وی افزود: تعداد پنج هزار رقبه وقفی در گناباد وجود دارد که از این تعداد هزارو۱۹۸ رقبه دارای سند بوده و ۴۳ سند مالکیت به نام موقوفات صادر گردیده و تعداد۴۳ سند نیز در حال پیگیری است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گناباد با اشاره به برخی مشکلات قدیمی در انعقاد قرار داد های موقوفات که باعث شده برخی افراد از آن سو استفاده نمایند گفت: در سال گذشته ۲۶ پرونده دعوی موقوفاتی در مراجع قضایی تشکیل شده که در این خصوص ۲۰ مورد رای صادر شده و شش پرونده نیز در حال پیگیری است.

غیرتمند خاطرنشان کرد: یکی از بخش های اصلی اداره اوقاف؛ بهروری اجارات موقوفات است که در این حوزه نیز ۸۶۴ رقبه شناسایی شد که هجده مورد آن منجر به انعقاد قرارداد گردیده است.

وی کمک به اشتغال و واگذاری برخی امور به بخش خصوصی را یکی دیگر از برنامه های اداره اوقاف اعلام کرد و افزود: زائر سراهای امامزدگان در حال واگذاری به بخش خصوصی است که در اولین اقدام زائرسرای امامزاده کاخک به بخش خصوصی واگذار شد که چهار نفر در این مجموعه به صورت مستقیم مشغول به کار شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد گفت: در بخش عمرانی تعداد ۲۲ طرح در زمینه احداث، تکمیل و مرمت بقاع و رقبات بیش از ۱۰ هزار مترمربع اجرا شده که در این خصوص بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه گردیده که از محل اعتبارات دولتی ۳۰۰ میلیون و مابقی از کمک خیرین و درآمد بقاع و موقوفات تامین و هزینه شده که اشتغال ایجاد شده در این پروژه ها بالغ بر سه هزار و ۷۸۴ نفر روز بوده است.


9043698
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است