استانی 16:24 - 31 فروردین 1397
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: اگر تردیدی در صلاحیت مسئولان به وجود آمد باید به بالادستی‌ها اعلام شود و این فرمانی حکومتی از سوی رهبری است که همه باید آن را رعایت کنند.

طباطبایی‌نژاد:
اگر کوچک‌ترین شکی در سلامت مسئولان وجود دارد، اعلام شود

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه های نمازجمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: برخی می گویند هدف وسیله را توجیه می کند و کاری با حلال و حرام آن نداشته باشید و رسیدن به هدف را با هر وسیله ای حتی با خیانت، دروغ و کلک درست می دانند. در حالی که حضرت امام حسین (ع) می فرمایند انسان مومن باید به هدف صحیح با راه صحیح برسد و اگر بخواهد با راه غلط به هدف خود برسد، از هدف خود دور خواهد شد.

وی افزود: اولین حق پدر بر فرزند انتخاب همسری مناسب، متدین و ارزشمند است که مادر خوبی برای فرزندان خود باشد. دومین حق انتخاب نامی مناسب برای فرزندان خوب است و سومین حق تربیت درست فرزندان است.

امام جمعه اصفهان با بیان این‌که انبیاء همه برای تربیت بشر آمده اند، تصریح کرد: تربیت فرزند به عهده پدر است. روش تربیت نیز باید به صورت عملی باشد و در این نوع تربیت، رفتار پدر و مادر بر فرزندان تاثیر می گذارد زیرا عمل پدر و مادر بیش از حرف زدن و نصیحت کردن بر فرزند اثرگذار است.



طباطبایی نژاد ادامه داد: بشر همیشه به دنبال تشبیه خود به برتر است. بازی دخترها و پسرها در دوران کودکی از روی رفتار پدر و مادر آن ها تاثیر پذیرفته است. بزرگ تر هم که می شوند در مدارس از معلم خود تاثیر می گیرند و این عادت همه انسان ها است.

وی افزود: در مقیاس بزرگ تر حتی کشورهای کوچک می خواهند خود را به تشبیه کشور های بزرگ در بیاورند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با تاکید بر این‌که تربیت مراحل زیادی دارد و باید در زمان درست خود انجام شود، اظهار کرد: یکی از کارهایی که باید به آن توجه داشت، نیاز فرزندان به محبت است و اسلام بسیار این کار را سفارش کرده، به طوری که پیامبر (ص) فرمودند بوسه پدر بر فرزند رحمت خدا است. فرزندان نیاز به محبت دارند و اگر به آن ها به خصوص دختران محبت نشود، نیاز خود را به گونه ای دیگر رفع می کنند.

وی اظهار کرد: احترام به دختران بیش از پسران سفارش شده است و پیامبر (ص) در این رابطه فرمودند که اگر کسی کالایی را از بازار گرفته است و می خواهد به فرزندان خود بدهد اول باید به دختران بدهد و سپس پسران. اول باید به دختر بچه احترام بگذاریم و سپس به پسر زیرا کسی که دختر خود را خوشحال کند، مانند کسی است که از خوف خدا بگرید.

طباطبایی‌نژاد گفت: دختر باید محبت را چشیده باشد. پدرها باید نیاز عاطفی دختران خود را برطرف کنند تا او به دنبال دیگران برای رفع نیاز خود نرود. امید است بدانیم فرزند، یک انسان است و بره نیست تا تنها به شکمش برسیم.

وی با اشاره به سخنی از امام سجاد (ع) تصریح کرد: هرکس به واجبات خدا عمل کند، از بهترین انسان ها و هرکس از حرام اجتناب کند از عابدترین انسان‌هاست. یعنی بالاترین عبادت اجتناب از گناه است.



طباطبایی‌نژاد با بیان این‌که ماه شعبان ماه پیامبر (ص) و ماه رمضان ماه خدا است، گفت: پیامبر (ص) فرمودند که هرکس در ماه من یک روز روزه بگیرد، در روز قیامت او را شفاعت می کنم و کسی که ماه رمضان را روزه بدارد از آتش غضب الهی نجات پیدا می کند. در دعای ماه شعبان نیز آمده است این ماه، ماه بزرگ پیامبر و رسولان تو است. عادت پیامبر این بود که در روزهای این ماه روزه می گرفت و شب ها به نماز می ایستاد



وی با بیان اینکه حوادثی در این ماه قرار دارد که هر کدام عید است، اظهار کرد: امام حسین (ع) مولودی است که قبل از به دنیا آمدنش خبر شهادتش آمده است و همچنین روز ولادت حضرت ابوالفضل و امام سجاد (ع) هر کدام برای ما عیدی است. البته در روایات آمده است که هر روزی که در آن گناه نکنیم آن روز عید خواهد بود.



امام جمعه اصفهان گفت: امسال روز پاسدار با روز تاسیس سپاه نزدیک هم قرار گرفته است. روز پاسدار روز ولادت امام حسین علیه السلام، بزرگ ترین پاسدار دین اسلام است و دومین روز اردیبهشت، روز تاسیس سپاه است که با روز مولود امام سجاد علیه السلام هماهنگ شده است.



طباطبایی نژاد افزود: همانگونه که امام فرمودند هرگاه دشمنان از ما بدگویی کنند یعنی ما درست رفته ایم و از روزی که سپاه به دستور امام تاسیس شد و رشد پیدا کرد، دشمنان با آن مخالفت کردند. امام راحل هرگز کاری را بدون حساب انجام نمی دادند.

وی با اشاره به اینکه انقلابی گری یعنی هدایت کردن، تصریح کرد: وقتی می بینیم فضای مجازی شبهه ایجاد می کند، باید با انقلابی گری با آن مقابله کرد و همه مردم باید انقلابی گری کنند. یکی از مهم ترین اهداف دشمن شبهه افکنی است که باید آن ها را برطرف کرد.



امام جمعه اصفهان ادامه داد: مقام معظم رهبری به وزارت اطلاعات دستور داده اند که حواسشان جمع باشد و اگر کوچک ترین شک در سلامت مسئولان وجود دارد، باید اعلام شود. اگر تردیدی در صلاحیت مسئول به وجود آمد باید به بالادستی ها اعلام شود و این فرمانی حکومتی است که همه باید آن را رعایت کنند.



طباطبایی نژاد افزود: در گذشته آمریکا با آن همه عظمت می خواست جاسوسان سفارتخانه خود را از ایران نجات دهد اما طوفان شن از سوی خداوند مامور شد تا آن ها را به زمین بزند.

وی افزود: آمریکا و فرانسه و انگلیس بیان می کنند که ارتش سوریه سلاح شیمیایی استفاده کرده است و دولت سوریه خود از سازمان ملل تقاضا کرده است که تحقیقاتی انجام دهند تا صحت آن مشخص شود، اما پیش از اینکه تحقیقات تمام شود، 110 موشک به کشور سوریه زده شد و سپس می گویند آن ها دلسوز مردم هستند.



امام جمعه اصفهان گفت: اگر قدرت دارید بیایید با مسلمان ها روبه رو شوید، همانگونه که تمام دولت کفر هشت سال در مقابل بچه های ایران ایستادند و شکست خوردند. در همه دنیا علیه کاری به این حد وحشی اعتراض شد. حتی اگر سلاح شیمیایی به کار برده اند، چرا موشک می فرستید و خون را با خون از بین می برید؟ بدون شک هزینه این موشک ها را عربستان تامین کرده است.

انتهای پیام


9752450
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است