بین‌الملل 11:25 - 01 آبان 1393
وزیر دفاع چین در دیدار با فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در پکن اعلام کرد که «چین خواهان همکاری عملگرایانه بیشتر با ایران و تقویت روابط ارتش‌های دو کشور است».

وزیر دفاع چین: خواهان تقویت روابط نظامی با ایران هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام ارشد نظامی دولت چین خواستار همکاری بیشتر و تقویت روابط نظامی با جمهوری اسلامی ایران شد.

«چانگ وانگوآنگ» وزیر دفاع چین در دیدار با امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران که به پکن رفته، گفت: «چین مایل به همکاری با ایران برای افزایش همکاری عملگرایانه و تقویت پیوندهای و روابط نظامی دو کشور است».

به گزارش شینهوا، مقام ارشد نظامی چین همچنین تصریح کرد: «نیروهای مسلح دو کشور در سال‌های اخیر همکاری خوبی در زمینه آموزش پرسنل، بازدیدهای متقابل و دیگر زمینه‌ها داشته‌اند؛ ارتباطات نیروی دریایی بسیار مفید بوده و ناوهای جنگی دو کشور سفرهای موفقی از دو کشور داشته‌اند».

«وانگوآنگ» سفر دریادار «سیاری» و هیات ایرانی را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: «چین اهمیت زیادی برای روابط با ایران قائل بوده و آماده تعمیق روابط ارتش‌های دو کشور به ویژه همکاری‌های دریایی است».

چندی پیش (۲۰ سبتامبر) یک ناوگروه از نیروی دریایی چین به سواحل ایران اعزام شده بود (جزئیات بیشتر). این اقدام ارتش چین در نوع خود، برای اولین بار بود.


5020600
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معترضان در دانشگاه پرینستون در ادامه جنبش اعتراضی در مراکز آموزشی آمریکا در حمایت از مردم غزه، یک اعتصاب غذا را آغاز کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در تداوم اعتراضات دانشجویان جهان علیه رژیم صهیونیستی، دانشجویان دانشگاه کمبریج هم به جمع معترضان پیوستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک منبع عالی‌رتبه مصر گفت که هیأت مذاکره‌کننده جنبش حماس فردا (سه‌شنبه) به قاهره بازمی‌گردد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت مصر درباره خطرات احتمالی حمله نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر فلسطین درباره وقوع فاجعه انسانی در رفح در صورت حمله نظامی رژیم صهیونیستی هشدار داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا قرار است پیرامون عملیات حمله به رفح با نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفتگو کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنابر اعلام رسانه‌ها آتن و آنکارا مصمم هستند سامانه دفاع هوایی روسیه را حفظ کنند و آن را به اوکراین ارسال نکنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی یونیسف اعلام کرد رفح تحمل توحشی که در شمال غزه رخ داده است را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه مصر با انتشار بیانیه‌ای ضمن هشدار به اسرائیل در خصوص حمله به رفح، خواستار حفظ خویشتن داری و ادامه مذاکرات شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن خواستار تلاش جامعه بین المللی برای جلوگیری از عملیات زمینی اسرائیل در رفح شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است