سیاسی 17:11 - 08 شهریور 1393

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/06/08

رئیس جمهور در ادامه نشست خبری گفت: در زمینه مسائل فرهنگی معتقدیم که پرچم فرهنگ جامعه ما باید بر دوش صاحبان فرهنگ باشد و آنها به خوبی با تجربه و دانشی که دارند این کار را خواهند کرد و دولت به آنها کمک می کند .

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، آقای روحانی افزود: معیار ما قانون است و هیچ گروه و جمعیتی حق ندارد در زمینه فرهنگی کار خودسر انجام دهد .

وی گفت: باید به قانون عمل کنیم و اگر قانون شفاف نیست باید آن را شفاف کنیم و ما آماده ایم لوایح لازم را در این زمینه تقدیم مجلس شورای اسلامی کنیم .

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه بنای ما در سیاست خارجی این است که چهره واقعی ایران و انقلاب اسلامی به جهانیان معرفی شود افزود: باید اسلام رحمانی برای جهانیان تبیین شود چرا که مردم ایران اهل ادب، اخلاق و فرهنگ هستند و می‌خواهند با ملت های دیگر زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند.

آقای روحانی اضافه کرد: دلیل این مطلب این است که در 200 سال گذشته ایران به هیچ کشوری تجاوز نکرده و اگر به او تجاوز شده فقط دفاع کرده است؛ بنابراین ما می خواهیم با کشورهای منطقه و به ویژه کشورهای همسایه روابط خوب و نزدیکی داشته باشیم .

وی گفت: بسیاری از سران کشورهای همسایه به ایران سفر کردند و من نیز به چند کشور سفر کرده ام و در مجموع برنامه ما این است که با همسایگان و کشورهای منطقه با وحدت و برادری زندگی کنیم و در معضلاتی که برای کشورهای منطقه به وجود می آید به یاری مظلوم بشتابیم.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود افزود: با تروریسم مبارزه خواهیم کرد و مبارزه ما با تروریسم جدی است و ترور و تروریسم هر جا که باشد با آن مخالفیم و هر کشور و ملتی از ما کمک بخواهد به آنها کمک خواهیم کرد.

آقای روحانی گفت: ‌در این زمینه به مردم کشورهای سوریه، عراق، فلسطین و لبنان در ماه‌ها و سال‌های اخیر کمک کرده‌ایم و این راه را ادامه می دهیم.

وی در زمینه مسئله هسته ای اظهار داشت:‌ مبنای ما ادامه مذاکرات با 1+5 است در صورتی که زیاده خواهی در کار نباشد و در طرف مقابل صداقت باشد همانطور که طرف ایرانی هم صادقانه حرکت می کند و هم جدی است.

رئیس جمهور گفت:‌ در فرصت باقیمانده می توانیم به تفاهم و توافق نهایی دست پیدا کنیم البته مسیر مقداری پیچیده است اما تاکنون آنطور که از ابتدا در ذهن ما بوده است پیشرفت کرده و موفقیت به دست آورده ایم.

آقای روحانی ابراز امیدواری کرد‌ در ادامه راه نیز بر مبنای پیش‌بینی‌ها بتوانیم به توافقات لازم دست پیدا کنیم تا تحریم‌های ظالمانه، غلط و غیرقانونی از سر مردم ایران برداشته شود.

ادامه دارد

صدا وتصویر دارد

نشست خبری رییس جمهور خبرگزاری ایسنا
نشست خبری رییس جمهوری خبرگزاری ایرنا

4602321
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز جهت تأمین نظر شورای نگهبان جداول لایحه بودجه 1403 را اصلاح عبارتی و یا محتوایی کردند و به تصویب رساندند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: بنا به مصوبه هیئت دولت ارز حاصل از صادرات فعالان صنایع دستی در اختیار خودشان قرار می گیرد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر کار گفت: نرخ بیکاری در 7 استان زیر 7 درصد است و دولت در کاهش نرخ بیکاری رکورد تاریخی ثبت کرد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر اقتصاد از تصویب اصلاح آیین نامه رفع تعهدات ارزی صادر کنندگان خبر داد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» محمدباقر قالیباف در جلسات علنی هفته جاری مجلس به علت بیماری غایب بود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» با پیگیری و ورود دیوان محاسبات کشور به موضوع مددجویان جامانده سازمان بهزیستی از دریافت مستمری، مستمری فروردین ماه این مددجویان پرداخت می شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تنها دو مساله با آژانس بین المللی انرژی اتمی باقی مانده که معاونان طرفین روی آن در حال گفتگو و تعامل هستند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» منوچهر متکی، علاءالدین بروجردی، ابوالفضل ظهره وند و حسن قشقاوی اصلی ترین گزینه ها برای ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس دوازدهم هستند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با شناور شدن تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها موافقت کردند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس هیأت مدیره انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران افکار عمومی را عامل مهمی در دفاع از مردم مظلوم غزه دانست و گفت: نباید بگذاریم خیزشی که اتفاق افتاده و این تحولی که در افکار عمومی رخ داده خاموش شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است