استانی 22:03 - 26 مهر 1400
رئیس کل دادگستری کرمانشاه اعلام کرد
ایسنا/کرمانشاه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه و دیگر مسئولین قضایی استان طی دو سال گذشته با بیش از ۱۳۰ هزار نفر از مراجعین به دادگستری به صورت مستقیم و چهره به چهره ملاقات داشته و مشکلات مردم را شنیدند.

ملاقات مسئولین قضایی کرمانشاه با ۱۳۰ هزار نفر طی ۲ سال

پرویز توسلی زاده در حاشیه ملاقات های مردمی روزهای دوشنبه خود، با بیان اینکه مقوله ملاقات های مردمی و رسیدگی به مشکلات مردم به صورت حضوری و نزدیک به یکی از رویه های ثابت در دادگستری استان کرمانشاه تبدیل شده، اظهار کرد: در اقصی نقاط استان هر کس اراده کند می تواند بی واسطه با مقام ارشد قضایی استان و دیگر مسئولین قضایی دیدار و مشکل خود را بیان کند.



وی به اهمیت این مقوله از جوانب مختلف اشاره کرد و گفت: اول اینکه حضور و پذیرش مردم و بیان مشکلات آنها رابطه ما را با مردم بهبود می بخشد و سبب شده ما بیشتر در جریان مشکلات جامعه و کاستی ها قرار گیریم.



رییس کل دادگستری استان اضافه کرد: شیوه ما در این ملاقاتها روش اقناعی است. با مردم سخن می گوییم و تا جایی که امکان قانونی وجود داشته باشد، مشکلات آنها را پیگیری و رسیدگی می کنیم و اگر منع و مانع قانونی باشد با ایشان صحبت می کنیم و سعی می کنیم با رضایت و قناعت از درب اتاق ما خارج شوند.



وی یادآور شد: روزی که تصدی دادگستری استان کرمانشاه را بر عهده گرفتم به همه قول دادم که هیچ مانعی بر سر راه ارتباط با مردم به صورت حضوری وجود نداشته باشد و با این تفکر دستگاه قضایی را به مأمنی برای مردم تبدیل کنیم. کما اینکه یکی از شاخصه های مردمی سازی دستگاه قضائی همین ارتباط رودررو و نزدیک با مردم است.



توسلی زاده با اشاره به آمار عملکرد ملاقاتها و شیوه پیگیری درخواست های مردمی تصریح کرد: طی دو سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار ملاقات کننده در استان کرمانشاه با مسئولین قضائی دیدار داشته اند. البته این آمار به تنهایی نمی تواند مفید فایده باشد و ما پیگیر تمامی درخواست ها تا حصول نتیجه و بر اساس راهکارهای قانونی بوده ایم.



عالی ترین مقام قضائی استان تأکید کرد: از مردم انتظار داریم تصمیمات قضائی را بپذیرند، چرا که احکام بر اساس قوانین صادر می شود. اعتماد به دستگاه قضائی سبب می شود آرامش در جامعه حاکم شود. همکاران ما در سراسر استان تمام تلاش خود را برای رضایت مردم و کمک به حل مشکلات آنها به کار گرفته اند.



وی با اشاره به ملاقاتهای حضوری خود در هفته گذشته و جاری گفت: در دوشنبه گذشته با ۲۵۶ نفر و در این هفته با ۲۷۳ نفر ملاقات داشتم، ضمن اینکه در طول هفته هر کسی هر درخواستی داشته به آن رسیدگی شده است.



توسلی زاده در پایان ابراز امیدواری کرد، در آینده مردم کمترین مراجعه را به دادگستری داشته باشند و برای حل اختلافات خود بدون مراجعه به دستگاه قضائی و با استفاده از ظرفیت بزرگان و معتمدین و از شیوه مصالحه، مشکلات خود را حل و فصل کنند.



انتهای پیام 


11278063
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است