سیاسی 18:41 - 05 مرداد 1393

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/05/05

محمد جواد ظریف در ادامه تماسهای تلفنی عصر روز یکشنبه خود ، به طور جداگانه با احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و شیخ خالد العطیه وزیر امور خارجه قطر گفتگو و در

باره آخرین تحولات غزه تبادل نظر کرد.

آقای ظریف لزوم فعالیت و تلاش این کشورها برای تسهیل و تسریع در ورود کمکهای انسانی به نوار غزه را یادآور شد و پیشنهاد همکاری سازمان های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ، قطر و ترکیه برای کمک رسانی فوری به فلسطینیان را مطرح کرد.

دکتر ظریف همچنین تاکید کرد : علاوه بر کمکهای داروئی و انسانی به باریکه غزه ، درخواست های فلسطینیان از جمله آزادی اسراء و بهبود وضعیت معیشتی ساکنین این منطقه باید بطور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی حمایت بیش از پیش این کشورها از گروههای مقاومت بمنظور تحقق خواسته های مشروع مردم فلسطین و اقدام لازم برای جلوگیری از سوء استفاده رژیم صهیونیستی از شرایط کنونی را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه قطر و ترکیه در این گفتگوهای تلفنی تحرکات و اقدامات دیپلماتیک خود در سطوح منطقه ای و بین المللی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی و آتش بس پایدار را تشریح کردند.

خالد العطیه و داود اوغلو همچنین بر ضرورت تداوم رایزنی ها و مشورتها با جمهوی اسلامی ایران و سایر کشورهای موثر در منطقه برای حمایت از گروههای مقاومت و مردم فلسطین و تسریع در ارسال کمک های انسانی و امداررسانی تاکید کردند.

در پی بحران اخیر و دور جدید حملات همه جانبه ارتش صهیونیستی به مردم بی دفاع و در محاصره غزه ، دکتر روحانی رئیس محترم جمهور در تماس تلفنی با روسای کشورهای روسیه ، اندونزی ، چین ، امیر کویت و نخست وزیر ترکیه ، همچنین وزیر خارجه کشورمان با آقایان خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، رمضان عبدا... دبیر کل جهاد اسلامی و وزیر خارجه مصر و لبنان پیرامون راههای کمک به مردم بی دفاع غزه و متوقف کردن جنایات و حملات رژیم صهیونیستی گفتگوی تلفنی کرد.

اقای ظریف همچنین با ارسال نامه به دبیران کل سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و سازمان ملل لزوم حساسیت و اقدام فوری مجامع منطقه ای و بین المللی نسبت به شرایط و اوضاع انسانی در غزه را مورد تاکید قرار داده است.

دکتر ظریف همچنین طی حضور در وین و در حاشیه مذاکرات هسته ای با دبیر کل سازمان ملل، نمایندگان اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، رئیس کمیته دفاع از حقوق لاینفک مردم فلسطین و سفرای اردن و فلسطین در دفتر اروپائی سازمان ملل متحد گفتگو و تحرک هرچه بیشتر جامعه جهانی برای افشای جنایات رژیم صهیونیستی و جلوگیری از وقوع نسل کشی و فاجعه انسانی در غزه را مورد تاکید قرار داده است.


4342322
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور گفت: پرداخت به موقع وام ازدواج می تواند نقش بیشتری در تشکیل خانواده داشته باشد؛ در عین حالی که باید تشویق های دیگر هم در نظر گرفته شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه معمولا در مرحله دوم انتخابات شور و حال انتخاباتی کمتر بوده و مشارکت هم پایین تر است، لذا بهتر است با اصلاح مفادی از قانون انتخابات، این فرایند یک مرحله ای شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در جلسه این کمسیون گزارش تحقیق و تفحص از بانک های خصوصی نهایی و برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور به معاون علمی و فناوری خود ماموریت داد تا با تشکیل کارگروهی ویژه، برنامه ها و راهکارهای لازم برای تقویت سرمایه انسانی در حوزه فضای مجازی را تدوین و جهت بررسی و تصویب به شورای عالی فضای مجازی ارائه کند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» اهداف و راهبرد های کلان پنج ساله پدافند غیرعامل کشور در جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل به ریاست سرلشکر باقری، تصویب شد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» جانشین سازمان بسیج گفت: در عملیات وعده صادق، موشک های و پهپادهای ما می بایست از 12 لایه پدافندی برای رسیدن به هدف عبور می کردند که نشان دهنده سطح بالای فناوری بکار رفته در وعده صادق بود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به ویژگی های ماهواره بر قائم 105 گفت: آخر امسال و یا اوایل سال آینده پرتاب این ماهواره بر 4 مرحله ای انجام می شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» بررسی گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی در دستور کار کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری قرار دارد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» سد قیز قلعه سی محصول مشترک ایران و آذربایجان که بر روی رود ارس احداث شده، فردا با حضور مقامات عالی دو کشور به افتتاح خواهد رسید.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی دولت نوشت: ️حقوق بین الملل از ضعف ضمانت اجرا رنج می برد؛ برخی اظهارنظرهای سیاسی این رنج را مضاعف می کند. یک نمونه، نامه 12 سناتور تمامیت خواه آمریکایی که کتباً دیوان کیفری بین المللی و قضاتش را، در قبال انجام وظایف قانونیشان، تهدید ک...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است