استانی 19:15 - 14 اسفند 1393
رحیم پور ازغدی:
مشهد - ایرنا - عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تفکر شیعی تنها در عبادت خلاصه نمی شود چرا که 90 درصد آموزه های قرآن و سنت مربوط به مسائل غیر عبادی است.

حسن رحیم پور ازغدی روز پنجشنبه در همایش اسلام آمریکایی و راهکارهای مقابله با آن در مشهد افزود: فقه شیعه علوی برنامه کامل زندگی انسان از گهواره تا گور می باشد و تفکر شیعی تنها انجام عبادات و ادای مستحبات نیست.



وی با بیان اینکه تشیع علوی با تشیع انگلیسی تفاوت های بسیار دارد اظهار کرد: شیعه انگلیسی مذهب را محدود به عبادات فردی، مسائلی مانند طهارت و نجاست می داند و فرهنگ مذهبی را در سینه زنی، قمه زنی و زیارت خلاصه می کند.



وی گفت: یکی از ویژگی های شیعه انگلیسی نزدیک شدن به اغنیا و فاصله گرفتن از فقرا برای کسب ثروت است به طوریکه آنان کنار سفر ه های چرب می نشینند و مغازه ای به نام مذهب پهن می کنند و در ضمن ذکر مصائب اهل بیت (ع) را نیز به جا می آورند.



وی ادامه داد: اینگونه افراد نماز و روزه را به جای می آورند و برای اهل بیت (ع) عزاداری و سینه زنی می کنند اما در عمل جز حرف چیزی نداشته و برای مسائلی مانند حقوق فقرا، فداکاری، نفاق، جهاد، خلوص و زهد اهمیتی قائل نیستند.



به گفته وی، آنان به مستحبات درجه چهار عمل می کنند اما واجبات دین اسلام را کنار می گذارند.



رحیم پور ازغدی با بیان اینکه عملکرد شیعه انگلیسی تکرار مکررات است افزود: آنان اگرچه در به جا آوردن مستحبات کم نمی گذارند اما در اجتماع و بازار پیرو هیچ مذهبی نیستند.



وی تصریح کرد: بسیاری از این عالمان دینی در بازار چک بی محل می کشند، دروغ می گویند، کلاهبرداری می کنند و در برابر مشکلات همسایه و هم نوع خود بی تفاوت هستند.



وی گفت: سبک زندگی مذهبی این نیست که فقط در ایام سوگواری پرچم عزاداری و در ایام ولادت خیابان ها را چراغانی کنیم اما در روابط اجتماعی هیچ مسوولیتی نداشته و کلاهبرداری، ظلم، فساد و بی رحمی را رواج دهیم.



عضو شورای انقلاب فرهنگی افزود: از منظر تشیع انگلیسی فهم دین، اجتهاد و تفسیر اسلام باید به گونه ای صورت گیرد که لیبرال ها و غربی ها خوششان بیاید.



وی با اشاره به عزت نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان خاطر نشان کرد: تشیع یک حقیقت و راه نجات و سبک زندگی است به طوریکه امروز اگر کشور ایران به یکی از ابرقدرت های جهان تبدیل شده به خاطر تفکر شیعی می باشد.



همایش اسلام آمریکایی و راهکارهای مقابله با آن به همت مسجد جامع و مجتمع فرهنگی امام محمد باقر (ع) با حضور طلاب، روحانیون، ائمه جماعات و فعالان فرهنگی مشهد در فرهنگ سرای شهر زیبای این شهر برگزار شد.



3027 / 6053/ 6075

انتهای پیام /*


5982103
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است