فرهنگی‌هنری 13:32 - 03 خرداد 1399

برگزاری نشست‌های مجازی انجمن‌های سرود و عکاسی کانون در سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با ارسال شیوه‌نامه‌ برگزاری جلسه‌های مجازی به استان‌ها، از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرصت تجربه‌های تازه‌ای برای نوجوانان، مربیان و کارشناسان هنری سراسر کشور پدید آمد.

واحد آفرینش‌های هنری در استان‌ها فعالیت‌های حضوری انجمن‌های سرود و عکاسی را در فضای مجازی دنبال کردند که با استقبال نوجوانان و اعضای ارشد روبه‌رو شد.

در نشست‌های مجازی سرود و عکاسی تاکنون حدود یک‌هزار نفر عضو و مربی مراکز فرهنگی هنری کانون حضور داشتند و اعضا نیز از دیدگاه‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان مهمان استفاده کردند.

اداره‌کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون همچنین با تهیه فهرستی از کارشناسان سرود و عکاسی داخل کانون و ارسال آن به استان‌ها، به آنان پیشنهاد کرد تا از ظرفیت‌های تخصصی همکاران کانون در برگزاری نشست‌های این دو انجمن‌ استفاده کنند.

مهرناز شهرکی، غلامرضا گورکانی (پنج استان)، محمدجواد شوهانی، مهاجر احمدی، سولماز جوان‌بخت، سهیل مطیعا (۲ استان)، حسین فنودی، منیژه واحد، نسرین ابراهیمی و شادی پاکزاد با اعضای نوجوان و ارشد انجمن‌های سرود استان‌های خوزستان (سه نشست)، ایلام (۲ نشست)، همدان، کرمانشاه،‌ تهران، یزد، قم، خراسان‌جنوبی، گلستان، آذربایجان‌غربی (۲ نشست) و مازندران به بحث ‌و گفت‌وگو پرداختند.

سلفژ و آشنایی با ریتم، معرفی گروه‌های آوازی آکاپلا، آموزش شناخت و یادگیری بخش‌های صدایی انسان برای اجرا در گروه کر، انتخاب شعر و موسیقی، تصویرسازی اجرای سرود و ویژگی‌های سرود خوب از جمله مباحثی بود که در انجمن‌های سرود مجازی مطرح شد.

نرجس‌خاتون اندرواژ، مینا کردانی، نگین صدری‌زاده، مصطفی اسدبیگی، سیدحسین بحرینی، معصومه آقایی، مامک یحیی‌پور، لیلاسادات خوانساری، سهراب خواجه‌نژاد، حسن رحیمی، اسما اصغری، محمدحسین پوراسدی (پارسایی)، منوچهر تتری و مهدی نورمحمدی با اعضای نوجوان و ارشد انجمن‌های عکاسی استان‌های مازندران، خوزستان (۲ نشست)، تهران (چهار نشست)، بوشهر (افتتاح انجمن)، مرکزی، اردبیل، گلستان، کرمانشاه (سه نشست)، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام (۲ نشست)، خراسان جنوبی، گیلان، کردستان و البرز (سه نشست) به گفت‌وگو پرداختند.

نقد و بررسی عکس نوشته‌های اعضا با موضوع ماه مبارک رمضان، آموزش تکنیک فتوکلاژ روی ظرف سفالی به وسیله گواش، آشنایی با تاریخچه عکاسی، ترکیب‌بندی، استفاده از ادبیات در عکاسی، تجربیات یک عکاس، نشست آموزش ویرایش عکس، اهمیت عکاسی در رشد و خلاقیت و تاثیر آن در هنرها، بهار در خانه، چالش آینه، تمرین همدلی، دیدن، سوژه‌یابی مناسب، هر عکس روایت یک داستان، عکاسی با موبایل، طبیعت، هم‌سویی و عشق، نوروز و همدلی، عکاسی در قاب مناسب، نور در پرتره، معرفی عکاسان، دقت در کادربندی مناسب با توجه به سوژه، پرهیز از شلوغی، توجه به بافت، ریتم و دیگر عناصر بصری، توجه به فضای مثبت و منفی در ثبت عکس، نزدیک شدن به سوژه و ... از جمله نکته‌هایی بود که از سوی کارشناسان مهمان در انجمن‌های عکاسی به‌صورت مجازی مطرح شد.

نشست‌های انجمن‌های سرود و عکاسی کانون در فضای مجازی در فروردین و اردیبهشت سال ۱۳۹۹ برگزار شد و در هفته‌های آینده همچنان ادامه دارد.


10543887
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است