اجتماعی 12:00 - 10 مرداد 1394
آنطور که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی عنوان کرده، هنوز چک‌های این سازمان که در اختیار بابک زنجانی بود، دریافت نشده و این چک‌ها قابلیت تضمین‌شوندگی و بکارگیری در یکسری معاملات دیگر را دارند.

ماجرای تازه از رابطه زنجانی و تامین اجتماعی
به گزارش عرش نیوز؛مدتی پیش معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرده بود که 35 هزار میلیارد تومان بابک زنجانی به تأمین اجتماعی بدهی داشته است که البته چند روز بعد این خبر از سوی دفتر معاونت اول رئیس‌جمهور تکذیب شد. ماجرای رابطه بابک زنجانی با سازمان تامین اجتماعی چه بوده و اکنون چه وضعیتی دارد؟

 

در این مورد، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به اقتصادنیوز توضیح داد: میزان تخلف بابک زنجانی چهار میلیارد و 200 میلیون یورو بود. ایشان به هر حال یک معامله‌ را انجام دادند که البته آثار مالی در سازمان تامین اجتماعی نداشت، چراکه آن معامله متوقف شد. حالا چک‌های سازمان هنوز به سازمان عودت داده نشده و بر روی این چک‌ها یکسری پردازش‌هایی انجام شده که آنها هم بحث‌هایی است که پرونده آن را سازمان دارد دنبال می‌کند.

 

تقی نوربخش در پاسخ به اینکه "آیا رابطه بابک زنجانی با سازمان تامین اجتماعی بار مالی یا خسارتی برای سازمان تامین اجتماعی داشته است؟" اضافه کرد: خسارت مالی‌اش این است که خیلی از این چک‌ها با وجود اینکه سه سال از آن زمان می‌گذرد، برگشت داده نشده است.

 

وی در پاسخ به اینکه "آیا این چک‌ها، هنوز حالت نقدشوندگی دارند و می‌توان آنها را به اجرا گذاشت و پول دریافت کرد؟" گفت: حداقل حالت تضمین‌شوندگی و بکارگیری در یکسری معاملات دیگر را دارند. حالا احتمالاً یا دست خود ایشان است یا دست دادستانی. ما بالاخره اقدامات حقوقی خودمان را انجام دادیم ولی این اتفاق در سازمان تأمین اجتماعی افتاده است.

 

نوربخش در برابر این پرسش که "آیا پرونده بابک زنجانی در رابطه با سازمان تامین اجتماعی هنوز بسته نشده است؟" پاسخ داد: در این مورد ما شکایت کردیم. ما به شعبه ششم کارکنان دولت مستقر در اوین شکایت کردیم. حدود 1.5 سال قبل، یعنی بلافاصله بعد از دستگیری ایشان طرح موضوع کرده و این مساله را پیگیری کردیم. منظورم این است که بالاخره ببینید یک اتفاقاتی در این 1.5 سال پایانی دولت سابق افتاد. به واسطه همین اتفاق‌ها می‌گویم در واقع مبانی بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی تحت تأثیر قرار گرفت که به عقیده من آثار آن بسیار عمیق‌تر از این مسائل مالی مورد اشاره است.

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: این مسائل از دید همان بحث تولید امنیت اجتماعی که سازمان باید پیگیری کند به مخاطره افتاده است؛ یعنی در واقع اعتمادی که باید بین کارگران، کارفرمایان، سازمان تأمین اجتماعی، تعاملات داخل سازمانی و سرمایه‌های سازمان باشد یک مقداری تحت‌الشعاع قرار گرفته‌اند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

6839290
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر ستاد حقوق بشر به شیوه آمریکایی حقوق بشر و برخورد‌های تهاجمی با زنان و دختران معترض در آمریکا واکنش نشان داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» گواهینامه رانندگی تابع فرآیند‌های قانونی است و اگر کسی با گواهینامه جعلی تصادف کند و منجر به فوت فردی شود به دلیل جعلی بودن گواهینامه رانندگی قتل عمد محسوب می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دادستان عمومی و انقلاب تهران در تداوم برنامه‌های نظارت میدانی بر عملکرد دادسرا‌ها و به منظور پایش نحوه خدمت رسانی به مردم، به صورت سرزده از دادسرای ناحیه ۳۸ تهران بازدید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: در این مدت توقیف خودرو‌های شوتی نیز ۴۸ درصد افزایش داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» متخصصان در جریان مطالعه‌ای تحقیقاتی در یکی از دانشگاه‌های کانادا مشاهده کرده‌اند که فشار روانی بر زنان جوانی که به صورت مداوم در حال مقایسه ظاهر خود با دیگران هستند، بسیار بالاست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل ربودن دختر نوجوان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل ربودن دختر نوجوان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی برای چهار روز آینده در این استان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست‌ تخصصی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با شهرداران مناطق ۲۲ گانه و معاونت‌های تخصصی برگزارشد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوانی که در اقدامی هولناک دایی و خاله‌اش را به‌خاطر ارثیه با ضربات سنگ به قتل رسانده بود، بازداشت شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است