اجتماعی 11:26 - 16 اردیبهشت 1394
معاون وظیفه عمومی فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان جزئیات جریمه مشمولان غایب را تشریح کرد.

میزان جریمه مشمولان غایب اعلام شد

به گزارش فرهنگ نیوز،  مشمولان غایب و فراری و ابلاغ قانون به دولت جهت اجرایی شدن، برآن شدیم به بیان جزئیات این طرح برای اطلاع بیشتر مشمولان بپردازیم.

معاون وظیفه عمومی فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان ادامه داد: افرادی که قبل از ورود به سن مشمولیت (از اول ماهی که طی آن به سن 18 سال تمام می رسند) تحصیل آنان به اتمام رسیده باشد (فراغت، انصراف و ترک تحصیل منجر به اخراج) از اول ماهی که طی آن ماه به سن 18 سال تمام می‌رسند وارد غیبت می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعدادی از متقاضیان استفاده از این قانون در اسفند 93 درخواست خود را با ثبت نام در یکی از دفاتر پلیس +10 آغاز نموده‌اند.

پارسا ادامه داد: در مرحله بعد، سازمان وظیفه عمومی مدارک تحویلی متقاضیان را مورد راستی‌آزمایی قرار داده و به ترتیب اولویت در چهار دسته مشمولان با مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر، مشمولان با مدرک کاردانی و کارشناسی، مشمولان دیپلم متولد 1363 به بعد و مشمولان دیپلم و زیر دیپلم قبل 1353 مورد بررسی قرار می گیرند.

وی افزود: پس از مرحله راستی آزمایی مشمولان باید برگ تعهد نامه محضری مربوط به صحت اطلاعات داده شده از سایت سازمان وظیفه عمومی دریافت و تکمیل کنند.

پارسا ادامه داد: البته قبل از آن پیامکی برای متقاضیان ارسال خواهد شد و در ادامه مبلغ جریمه واریزی از طریق پیامک به متقاضیان اعلام که موظفند ظرف مدت اعلامی در پیامک آن مبلغ را به شناسه بانکی که اعلام می شود واریز نمایند.

وی اظهار داشت: در این قانون تنها برای متقاضیان متاهل 5 درصد و به ازای هر فرزند هم 5 درصد از کل جریمه کسر می‌شود که البته مشمولانی که حتی فرزندی را به عنوان فرزند خوانده قانونی تحت تکفل دارند نیز مشمول این قانون قرارمی‌شوند.

پارسا افزود: قسط بندی یا هر چیز مشابه هم در قانون چیزی پیش بینی و ابلاغ نشده و متقاضیان باید در موعد مقرر که در پیامک به آنها اعلام می شود وجوه جریمه را به حساب واریز نمایند.

وی تاکید کرد: ثبت نام تا پایان سال 93 بوده که امیدواریم با فراخوان مجدد سازمان وظیفه عمومی افرادی که در اسفند 93 نتوانسته‌اند ثبت نام کنند به این طرح بپیوندند.

میزان جریمه مشمولان غایب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه براساس مدرک تحصیلی با پایه ریالی  به شرح ذیل است؛

زیر دیپلم                                 100,000,000 ریال

دیپلم                                      150,000,000 ریال

فوق دیپلم                               200,000,000  ریال

لیسانس                                 250,000,000  ریال

فوق لیسانس                          300,000,000 ریال

دکتری غیر پزشکی                   350,000,000    ریال

دکتری  پزشکی                       400,000,000    ریال

پزشکان متخصص و بالاتر            500,000,000   ریال

 


6323859
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» سرپرست برنامه ریزی و توسعه شرکت پتروشیمی فن آوران از ثبت دانش فنی تکنولوژی تجاری سازی و ساخت پایلوت نیمه صنعتی طرح تبدیل دی اکسید کربن به متانول خبر داد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» آتش شاکرمی درگیر رفیق بازی ها و مسائل شخصی خود است و در شب هایی از هفته که مهمان دارد، نیکا اجازه ندارد به خانه او بیاید، چون شاید مدل مهمانی برای سن او مناسب نباشد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» باحضور سخنگوی دولت از "پیگ هوشمند" و دیگر محصولات دانش بنیان در غرفه پیشگامان نمایشگاه اینوتکس 2024 رونمایی شد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی از ضرورت دسترسی به دوربین های مراکز عمومی برای پلیس راهور به منظور مدیریت و نظارت بر ترافیک خبر داد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» در راستای تحقق شعار سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین"، 12 دستگاه کلیدی کشور موظف به خرید تجهیزات فناورانه از شرکت های ایرانی شدند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» امروز همزمان با آغاز برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ، صندوق های اخذ رای در ایستگاه های منتخب مترو تهران و حومه نیز مستقر شد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اختصاص 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای طرح های نیمه تمام گردشگری کشور خبر داد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با اشاره به اهمیت خودکفایی در زمینه تولید کاتالیست گفت: زمانی نقطه ضعفی در حوزه کاتالیست داشتیم و آن این بود که از نظر فناوری توان ساخت کاتالیست را نداشتیم اما به همت دوستانی مثل شما این تابو شک...
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» آلرژی یا حساسیت زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی به یک ماده خارجی حساسیت زا، که معمولاً بی ضرر است، بیش از حد واکنش نشان می دهد اما راهکارهایی برای کاهش علائم حساسیت فصلی وجود دارد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» با آغاز حمله وحشیانه به رفح، آرماگدونی که صهیونیستها دنبالش بودند، به وقوع نمی پیوندد و صهیونیستها در سراشیبی سقوط کاملند اما میخواهند با یک هاری مضاعف، برای خود تسکینی ایجاد کنند. هارماگدون در حال وقوع است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است