بین‌الملل 15:22 - 11 آذر 1400
حزب حاکم هندوراس شکست در انتخابات ریاست جمهوری اخیر را پذیرفت، پیروزی را به سیومارا کاسترو، نامزد اپوزیسیون جناح چپ واگذار کرد و نگرانی‌ها را نسبت به یک رای گیری جنجالی دیگر و اعتراضات خشونت‌آمیز رفع کرد.

"سیومارا کاسترو" نخستین رئیس جمهور زن هندوراس شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اگرچه تنها نیمی از آرای اخذ شده از انتخابات روز یکشنبه شمارش شده است؛ اما نصری عصفوره، شهردار فعلی پایتخت هندوراس و نامزد اصلی "حزب ملی" حاکم در بیانیه‌ای گفت: شخصا به کاسترو تبریک گفتم.

براساس گزارش شورای ملی انتخابات هندوراس، پس از شمارش ۵۲ درصد از آرای اخذ شده مشخص شد که سیومارا کاسترو ۵۳ درصد از آرا و عصفوره ۳۴ درصد از آرا را از آن خود کرده‌اند. از زمان برگزاری انتخابات ۳۰ روز فرصت وجود دارد تا برنده اعلام شود.

عصفوره اعلام کرد که با کاسترو و خانواده‌اش دیدار کرده است.

وی گفت: اکنون می‌خواهم علنا بگویم که به کاسترو به خاطر پیروزی در انتخابات و رسیدن به ریاست جمهوری تبریک می‌گویم. امیدوارم خداوند راهنمای سیومارا کاسترو باشد تا دولتش بتواند بهترین کار را برای همه ما مردمان هندوراس انجام دهد و به هدف توسعه و دموکراسی نائل آید.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز به کاسترو پیروزی در انتخابات را تبریک گفت.

وی در بیانیه‌ای گفت: آمریکا به مردم هندوراس به خاطر انتخابشان و به سیومارا کاسترو به خاطر پیروزی تاریخی‌اش به عنوان نخستین رئیس جمهوری زن هندوراس تبریک می‌گوید. ما مشتاقانه منتظر همکاری با دولت جدید هندوراس هستیم.

سیومارا کاسترو نیز در توییتی گفت: عصفوره پیروزی مرا به رسمیت شناخت. مردم، من شما را ناامید نخواهم کرد.

اقدام عصفوره در قبول نتیجه انتخابات، نگرانی بسیاری از مردم هندوراس را به خاطر راه افتادن مجدد اعتراضات خیابانی خشونت‌آمیز رفع کرد.

سیومارا کاسترو در حال حاضر به عنوان رئیس جمهوری هندوراس با چالش‌های بزرگ و مهمی مواجه خواهد بود. هندوراس از تاثیرات ویرانگر دو توفان شدید در سال گذشته رنج می‌برد. نرخ بیکاری نیز سال گذشته به خاطر رکود اقتصادی ۹ درصد به ۱۰.۹ درصد رسید. گروه‌های تبهکار قدرتمند خیابانی نیز به ارعاب و ترور مردم این کشور ادامه می‌دهند که همین امر علاوه بر عامل‌های اقتصادی باعث مهاجرت ده‌ها هزار تن از مردم هندوراس شده است.   

انتهای پیام  


11347299
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت آمریکا در یک اقدام نمایشی جدید، نماینده‌ای ویژه در امور نوار غزه و همچنین مسائل انسان‌دوستانه در غرب آسیا تعیین کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپاد‌های ایرانی تحریم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انگلیس در تداوم مواضع خصمانه این کشور علیه عملیات «وعده صادق»، تحریم‌های تازه‌ای را علیه صنایع نظامی ایران وضع کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروهی متشکل از ۱۸ کشور از حماس خواستند که توافق آتش‌بس روی میز را بپذیرد و اسرای صهیونیست را آزاد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پادشاه انگلیس روز پنجشنبه طرح پرحاشیه و جنجالی دولت «ریشی سوناک» درباره اخراج پناهجویان به کشور آفریقایی روآندا را امضاء کرد تا به قانون تبدیل شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: آمریکا در تمام جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از محاصره و گرسنگی گرفته تا کشتار، ویرانی و نسل‌کشی شریک است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌ای جانبدارانه، پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه را محکوم کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی جان باختن یک امدادگر بلژیکی در رفح، بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است