استانی 10:26 - 26 اردیبهشت 1401

افزایش جریمه‌های تعزیرات/برخورد با اصناف متخلف افزایش می‌یابد

حسین حسن‌پور، در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای کمک به دولت برای رسیدن به هدف از اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها، تعزیرات حکومتی در کنار سایر دستگاه‌ها در جهت تعادل و تثبیت بازار و جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی به تمامی تخلفات با سرعت، به صورت ویژه و بدون نوبت رسیدگی خواهد کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه طبق قانون در این طرح افرادی که مرتکب تخلفاتی چون احتکار، گران فروشی و کم فروشی شوند، ۵ برابر مجازاتی که در قانون تعزیرات حکومتی پیش بینی شده است مجازات خواهند شد، بیان‌کرد: در حال حاضر جریمه عدم درج قیمت کالا از ۲۵۰ هزار تومان به ۲ تا ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

حسن پور با تأکید بر اینکه نظارت تعزیرات حکومتی بر بازار تنها به کالاهایی که افزایش قیمت داشته‌اند، محدود نمی‌شود، افزود: سایر کالاها اگر بدون اخذ مجوز از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تنظیم بازار استان افزایش یابند مشمول جرایم قانونی می‌شوند.

وی با تأکید مجدد بر اینکه پرونده‌های تخلفی که از ناحیه ضابطین، سازمان صمت، جهاد کشاورزی و اصناف تشکیل می‌شود را خارج از نوبت رسیدگی می‌کنیم، گفت: تخلفاتی چون گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم موجودی کالا، تقلب در کسب، احتکار و اختفا و خودداری از عرضه کالا و … مشمول تخلفاتی می‌شوند که جرایم آن تا پنج برابر افزایش یافته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با بیان اینکه جریمه تخلفی چون عدم درج قیمت کالا تا سقف ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است، یادآور شد: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده تخلف از طریق تلفن گویای ۱۳۵ گزارش شکایت خود را اعلام کنند.


11562618
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است