سیاسی 10:40 - 06 اسفند 1393
رزمایش بزرگ پیامبر اعظم ۹ سپاه در تنگه هرمز آغاز شد؛
نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در تنگه هرمز و خلیج فارس با رمز یا محمد رسول‌الله آغاز شد.

انهدام ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی/ پهپادهای هدف توسط ۱۰۰ فروند شناور نیروی دریایی منهدم شد+فیلم
به گزارش جهان، رزمایش بزرگ پیامبر اعظم ۹ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لحظاتی قبل با رمز یا محمد رسول الله(ص) آغاز شد.



در این رزمایش با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار سرلشکر محمد‌علی جعفری فرمانده کل سپاه، سردار سرلشکر غلامعلی رشید جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار سرلشگر باقری معاون ارکان ستاد کل نیروهای مسلح، سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولین سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح حضور دارند.



این رزمایش در منطقه تنگه هرمز و خلیج فارس برگزار می‌شود و شناورهای مختلف نیروی دریایی سپاه به اجرای عملیات می‌پردازند.



این عملیات با رمز «یا محمدرسول‌الله (ص)» و با فرمان سردار سرلشکر جعفری آغاز شد. این رزمایش با محوریت قرارگاه دریایی خاتم ۲ برگزار می‌شود.





شلیک موشک‌های فاتح ۱۱۰ و زلزال علیه اهداف ثابت زمینی




در این رزمایش، موشک‌های فاتح ۱۱۰ و زلزال علیه اهداف ثابت زمینی به هدفی در یک جزیره غیر مسکونی به فاصله ۲۷۰ کیلومتر در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم شلیک شد.



شلیک ۲ موشک کروز نقطه زن از بالگرد به ناو هواپیمابر




همچنین برای نخستین بار در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) سپاه موشک نقطه زن از بالگرد به ناو هواپیمابر شلیک شد.



تحویل موشک کروز غدیر با برد ۳۰۰ کیلومتر در هفته آینده




به گزارش فارس،‌ سردار حسین فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در جریان نهمین رزمایش پیامبر اعظم که در تنگه هرمز در حال برگزاری است گفت: هفته آینده موشک کروز غدیر با برد ۳۰۰ کیلومتر تحویل نیروی دریایی سپاه خواهد شد.



وی اضافه کرد: برد موشک های ما به جنوبی‌ترین مکان آبهای منطقه می‌رسد و اهداف متحرک را از پسابندر تا شمال خلیج فارس مورد هدف قرار می‌دهیم.



نهمین رزمایش پیامبر اعظم ۹ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز در حال برگزاری است.



پهپادهای هدف توسط ۱۰۰ فروند شناور نیروی دریایی منهدم شد




 در آغاز مرحله دوم رزمایش سپاه، پهپادهای هدف توسط ۱۰۰ فروند شناور نیروی دریایی منهدم شد.



این پهپادها توسط موشک‌های دوش پرتاب میثاق و توپ‌های نصب شده روی قایق‌های تندرو منهدم شد.





ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی با موشک‌ها سپاه منهدم شد




لحظاتی قبل و در ادامه برگزاری رزمایش هم ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی که توسط نیروی دریایی سپاه ساخته شده بود طی عملیاتی همه جانبه مورد اصابت صدها راکت و ده‌ها فروند موشک قرار گرفت و منهدم شد.



این ماکت در ابعادی واقعی ساخته شده و توسط ده‌ها فروند شناور تندرو مورد اصابت قرار گرفت.



همچنین چند موشک کروز و دو موشک بالستیک نیز به این هدف اصابت کرد.



دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه اردیبهشت ماه سال جاری از شبیه سازی ناو هواپیمابر آمریکایی برای انهدام و تصرف آن در ابعاد واقعی ۲۰۲ متری خبر داده بود.



فرمانده نیروی دریایی سپاه پیش از این با تاکید بر اینکه امروز آمریکایی‌ها و همه دنیا می‌دانند یکی از اهداف عملیاتی ما، از بین بردن نیروی دریایی آمریکاست، گفته بود: انهدام ناو آمریکایی ۵۰ ثانیه طول می‌کشد



علاوه بر نیروی دریایی سپاه یگانهای نداجا، نهاجا و نیروی هوافضای سپاه تمرینات مورد اصابت قراردادن ماکت ناوهواپیمابر را تمرین کرده‌اند.

5922057
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور گفت: پرداخت به موقع وام ازدواج می تواند نقش بیشتری در تشکیل خانواده داشته باشد؛ در عین حالی که باید تشویق های دیگر هم در نظر گرفته شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه معمولا در مرحله دوم انتخابات شور و حال انتخاباتی کمتر بوده و مشارکت هم پایین تر است، لذا بهتر است با اصلاح مفادی از قانون انتخابات، این فرایند یک مرحله ای شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در جلسه این کمسیون گزارش تحقیق و تفحص از بانک های خصوصی نهایی و برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور به معاون علمی و فناوری خود ماموریت داد تا با تشکیل کارگروهی ویژه، برنامه ها و راهکارهای لازم برای تقویت سرمایه انسانی در حوزه فضای مجازی را تدوین و جهت بررسی و تصویب به شورای عالی فضای مجازی ارائه کند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» اهداف و راهبرد های کلان پنج ساله پدافند غیرعامل کشور در جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل به ریاست سرلشکر باقری، تصویب شد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» جانشین سازمان بسیج گفت: در عملیات وعده صادق، موشک های و پهپادهای ما می بایست از 12 لایه پدافندی برای رسیدن به هدف عبور می کردند که نشان دهنده سطح بالای فناوری بکار رفته در وعده صادق بود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به ویژگی های ماهواره بر قائم 105 گفت: آخر امسال و یا اوایل سال آینده پرتاب این ماهواره بر 4 مرحله ای انجام می شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» بررسی گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی در دستور کار کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری قرار دارد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» سد قیز قلعه سی محصول مشترک ایران و آذربایجان که بر روی رود ارس احداث شده، فردا با حضور مقامات عالی دو کشور به افتتاح خواهد رسید.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی دولت نوشت: ️حقوق بین الملل از ضعف ضمانت اجرا رنج می برد؛ برخی اظهارنظرهای سیاسی این رنج را مضاعف می کند. یک نمونه، نامه 12 سناتور تمامیت خواه آمریکایی که کتباً دیوان کیفری بین المللی و قضاتش را، در قبال انجام وظایف قانونیشان، تهدید ک...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است