استانی 23:38 - 01 آبان 1393
زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان وبلوچستان گفت : ثبت جهانی شهر سوخته گشایش دروازه های فرهنگی، اجتماعی این استان به روی هموطنان وسپس جهانیان وسرآغاز حرکتی فرهنگی برای ترسیم چهره زیبا وجذابیت های کم نظیر استان است.

به گزارش ایرنا، علی اوسط هاشمی پنجشنبه شب در نشست کار گروه میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری سیستان وبلوچستان با حضور معاون رییس جمهوری ورییس سازمان میراث فرهنگی درسرسرای اجتماعات استانداری اظهار داشت: ثبت جهانی شهر سوخته فرصت بسیارمناسبی را برای افزایش ارتباطات و تعاملات فرهنگی واجتماعی اقوام وسایر هموطنان وتغییر ذهنیت های منفی از این استان فراهم کرده است که باید با بهره گیری شایسته از این فرصت ضمن تغییر نگاه ها وذهنیت ها وترسیم زیبایی ها، دروازه های این استان را به روی هموطنان وتمام جهانیان بگشاییم.



وی افزود: درهمین راستا وبراساس برنامه ریزی ها، کارناوال صلح ، شادی و وحدت متشکل ازهنرمندان، ادبا وشعرا با هدف ترسیم زیبایی ها ومهربانی های این استان برای هموطنان به تمامی استان های کشور اعزام می شود.



استاندار سیستان وبلوچستان بیان کرد: براساس پیش بینی انجام شده، قرار است این کاروان شادی پس ازاجرای برنامه درمراکز استانها درنهایت درتهران حضور یافته وضمن اجرای برنامه درنشست ملی'ترسیم چهره زیبای سیستان وبلوچستان ' باحضور رییس جمهوری شرکت خواهد کرد.



وی افزود: ما معتقدیم باید به این استان نقش ملی داده شود زیرا جایگاه و ظرفیت آن را دارد به همین سبب انتظار داریم این نقش با رویکرد فرهنگی آغاز شود و برپایی نمایشگاهی ازآثار صنایع دستی وهنر دستان زنان ومردان هنرمند سیستان وبلوچستان درعرصه ملی درتهران و درعرصه استانی درچابهار می تواند آغازگر این حرکت باشد.



رییس کار گروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان وبلوچستان ادامه داد: از سازمان گردشگری انتظار است با ایجاد تحرک در حوزه کاری خود فاصله های ایجاد شده بین هموطنانمان با این استان را از بین برده و عمده نگاه مردم را که معمولا به شمال ومرکز کشور معطوف است به این سمت سوق دهد.



وی تصریح کرد: پرهیز از بزرگنمایی برخی تحرکات ضد امنیتی از سوی صدا و سیما و جایگزین کردن جذابیت های استان با تهیه و پخش مستند و فیلم نیز تاثیر بسزایی در معرفی سیستان و بلوچستان دارد. ک/2



653/1859

انتهای پیام /*


5024330
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است