امیرحسین حکمتنیا در گفتوگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در حال حاضر آژانسهای مسافرتی یک تا سه مسیر شهر شیراز را معرفی میکنند و ما برای نخستین بار 16 مسیر گردشگری را در این شهر طراحی کردیم.
وی افزود: در طراحی این مسیرها نگاه معنوی نیز لحاظ شده و مسیر انقلاب ویژه دهه پر برکت فجر و مسیرهای نوین دیگری در قالب گردشگری خلاق ایجاد شده است.
حکمتنیا ادامه داد: این مسیرها در قالب 16 بروشور در یک پکیج کامل در اختیار گردشگران قرار میگیرد که برنامههای خود برای شیرازگردی را با اطلاعات کامل دنبال کنند و ماندگاری مسافر از این طریق افزایش یابد.
وی ابراز داشت: برای نخستین بار است که ما در شهرداری شیراز به عنوان یک کلانشهر مقوله برند گردشگری شهر شیراز را دنبال میکنیم.
مشاور معاون فرهنگی شهردار شیراز بیان کرد: در زمینه تدوین برند شیراز، اعلام نیاز کرده و شرح خدمات را آماده کردیم که پس از رایزنی در جلسات مختلف منتج شد به این که شهر شیراز با پیشینه فرهنگی خود، در حوزه بازاریابی، سرمایهگذاری و اقتصادی نیاز وافری به «برند» دارد.
به گفته وی، در زمینه «برند شیراز» گروه مطالعاتی در مراحل ابتدایی کار است.
وی همچنین گفت: اندیشکده فرهنگی گردشگری در بافت تاریخی در خیابان 9 دی احداث و افتتاح شده که محلی برای تمام مردم، حوزههای پژوهشی، آموزشی و کسانی است که فکر، ایده و پژوهشهایی را برای رشد شهر شیراز در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دارند.
انتهای پیام/2448/ی30
4302435