استانی 13:09 - 30 مهر 1397
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاهیان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تمرکز کنند و زمینهٔ فعالیت خود را برای تولید کالاهای غیرقابل تحریم به‌کار گیرند.

دانشگاهیان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تمرکز کنند

مرتضی موسی‌خانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تاب‌آوری اقتصاد، اظهار کرد: ما دانشگاهیان نیز باید در زمینه‌هایی تمرکز کنیم که اقتصادی بوده و قابل تحریم نباشد.



وی افزود: نیروهای جوان، باهوش و باانگیزه‌ای در مراکز آموزش عالی وجود دارند که باید از ظرفیت‌های فکری آنان برای تأمین و خودکفا کردن نیازهای کشور در حوزه صنعت، کشاورزی و تولید نرم‌افزار استفاده کنیم.



موسی‌خانی خاطرنشان کرد: بسیاری از صنایع قابل تحریم نبوده و صادرات آن‌ها نیز قابل‌ردیابی نیست که می‌توان در این بخش از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کرد.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ادامه داد: مارکت خانگی قابل تحریم نیست و می‌تواند سهم خوبی را در اقتصاد جهانی و محورهای نسل چهارم صنعت، دانش رباتیک و دانش نرم‌افزار داشته باشد.



موسی‌خانی گفت: ضمن اینکه می‌توانیم بر اقتصاد مبتنی بر کشاورزی تمرکز کنیم که علاوه بر تأمین نیاز کشور، صادرکننده نیز باشیم و بنا بر سخنان رهبری بتوانیم اقتصاد را در حوزه‌های اساسی و استراتژیکی که قابلیت رقابت است شکوفا کرده و یک اقتصاد متکی به دانش و دستاوردهای خود داشته باشیم.



معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: صدور کالای ایرانی هستیم نشان‌دهندهٔ آن است که کالا باکیفیت است، بنابراین ما باید به‌عنوان ایرانی استفاده از کالای کشور خود را افتخار بدانیم.

وی اضافه کرد: از کالای داخل حمایت می‌کنیم اما تولیدکنندگان باید این موضوع را بدانند که نیاز است محصولی تولید کنند که رقابت‌پذیر با نمونه خارجی باشد.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در ادامه گفت: در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان به این موضوع که باید کالای رقابت‌پذیر با نمونه خارجی تولید کنند واقف نیستند و صرفا تصور می‌کند در حمایت از کالای ایرانی حتماً باید درب‌ها به روی کالای خارجی بسته شود؛ در صورتی که کالای ایرانی باید در بازار رقابت گوی سبقت را از نمونه خارجی برباید.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در پایان گفت: من اعتقاد دارم همه ایرانی‌ها بر این باور هستند که باید به هویت و تاریخ خود افتخار کنند؛ که البته در این راستا ارتقاء کیفیت کالا توسط تولیدکنندگان امری ضروری است.

انتهای پیام


9950766
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است