اجتماعی 16:42 - 30 آذر 1393
محققان آزمایشگاه دانشگاه جانز هاپکینز موفق به ساخت دست مصنوعی دارای اعصاب حرکتی شدند.

 باشگاه خبرنگاران: محققان آزمایشگاه دانشگاه جانز هاپکینز موفق به ساخت دست مصنوعی دارای اعصاب حرکتی شدند.



محققان کلرادویی معتقدند این دست که دارای رشته‌های عصبی است قادر به پیوند با نخاع بوده و عملا جای خالی دست را برای افراد پر می‌کند.







پیوند عصبی این دست با نخاع تاکنون نظیر نداشته به طوری که عمل آن در حدود 8 ساعت به طول انجامید.



حال فردی که 40 سال بدون دست به فعالیت‌های روزمره‌ی خود مشغول بود اکنون می‌تواند با دو دوست و به صورت کاملا عادی به انجام کارهای خود بپردازد.




5460726
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پلیس آگاهی تهران بزرگ به موضوع حمله سارقان به امین منوچهری بازیکن سابق باشگاه استقلال ورود کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه به مناسبت روز کارگر از استقرار تیم‌های دائمی و تخصصی وکلا و کارشناسان این مرکز در شهرک‌های صنعتی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: آموزش به نیروهای محیط زیست و ارگان‌های مختلف جزو اصلی ترین ارکان های مهم برای مقابله با قاچاقچیان حیات وحش است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: آموزش به نیروهای محیط زیست و اٌرگان‌های مختلف جزو اصلی ترین ارکان های مهم برای مقابله با قاچاقچیان حیات وحش است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد بدهکار که متهم است در یک قرار ساختگی با خوراندن آبمیوه مسموم به زن طلبکار وی را مورد تعرض قرار داده در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران با بیان اینکه مناطق جنوبی پایتخت فوق‌العاده باارزش هستند، گفت: ما بدهکار مردم هستیم و برای خدمت به آنها تلاش می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از ‌امدادرسانی به ٨٠٠ نفر در حادثه سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۴ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تغییرات اقلیمی در محیط‌های شهری بر سلامت انسان، معیشت و زیرساخت‌های کلیدی و بر کشاورزی، جنگل‌داری، شیلات، انرژی و گردشگری اثرگذار می‌گذارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است