استانی 14:20 - 01 آبان 1393
حجت‌الاسلام قبادی مطرح کرد:
کرمانشاه – خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، از برگزاری مراسم عزاداری و تجمع روز تاسوعا و عاشورا مقابل مسجد جامع کرمانشاه خبرداد و خواستار رعایت مسائل لازم از سوی هیئات مذهبی شد.

تجمع روز عاشورا و تاسوعا مقابل مسجد جامع کرمانشاه برگزار می‌شود/ ضرورت آگاه‌سازی جوانان در عزاداری‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی ظهر پنج‌شنبه در گردهمایی هیئت‌های مذهبی بر رعایت چارچوب‌های دینی و قانونی در برپایی مراسمات عزاداری در محرم تاکید کرد و گفت: مراسمات عزاداری ایام محرم باید تا قبل از ساعت 23 و 30 دقیقه  به پایان برسد تا به شهروندان آزاری نرسد.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی با نیروهای پلیس همکاری لازم را انجام دهند .

حجت‌الاسلام قبادی تاکید کرد: هیئت‌های‌ مذهبی از مداحان باسواد، خوش‌سابقه و فرهیخته استفاده و با کمک سخنرانان و واعظین خوب، جوانان را به معارف دینی جذب کنند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه  افزود: هم‌چنین در سخنرانی‌های هیات‌ها، مسائل و مشکلات کنونی جوانان و انحرافات و تهدیدات جامعه مطرح شود شود و به روشنگری بپردازند.

حجت‌الاسلام قبادی تاکید کرد:  نماز ظهر عاشورا در واقع اقتدا به امام حسین(ع) است و نباید در برپایی آن غفلت کرد و باید بدانیم که بهترین علم و پرچم ما نماز است.چ

وی یادآور شد: همچنین در هیات‌ها از عکس و شمایل  استفاده نشود و از نوحه‌های وهن، بی‌محتوا، بی‌سند و ضدوحدت جلوگیری شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه،  گفت:  مسئولان هیات‌ها توصیه‌های رهبر انقلاب و مراجع تقلید درباره عدم توهین به مذاهب دیگر را رعایت کنند و از اقدامات ضد وحدت در عزاداری‌ها پرهیز شود.

وی افزود: دادن شعارهای ضدوحدت و گل‌مالی ماشین‌ها غیرقانونی و غیرشرعی است و پلیس راهنمایی چنین ماشین‌هایی را توقیف خواهد کرد.

حجت‌الاسلام قبادی ادامه داد: همچنین هیات‌ها از ذبح دام نذری در خیابان و علم‌کشی در شب 12 محرم خودداری کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه یاد آور شد:  تجمع روز تاسوعا و عاشورا مقابل مسجد جامع برگزار می‌شود و در صورت  در صورت مساعد بودن هوا، نماز ظهر عاشورا به امامت آیت‌الله علما در مسجد جامع و خیابان مدرس اقامه خواهد شد.

 


5021959
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است