اقتصادی 21:55 - 02 فروردین 1395
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، گردش مالی سال گذشته صنایع دستی کشور را 250 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: نسبت به سال 1393 شاهد رشد 20 درصدی بودیم .

افزایش 20 درصدی گردش مالی صنایع دستی

جام نیوز"، بهمن نامور مطلق روز دوشنبه در تبریز همچنین از افزایش 18درصدی صادرات صنایع دستی کشور در سال گذشته نسبت به سال 1393 خبرداد و گفت: در بخش فروش داخلی هم رشد 55 درصدی صادرات صنایع دستی را داشتیم.

 

وی گفت: افزایش فروش داخلی موجب توقف تعطیلی کارگاه های صنایع دستی شد.



وی با اشاره به اینکه در پایان برنامه ششم توسعه ارزش صادرات این حوزه باید به یک میلیارد دلار برسد ، گفت: برای سال جاری صادرات 300 میلیون دلاری هدف گذاری شده است.

نامور مطلق با اشاره به برگزاری نشست آسیا اقیانوسیه صنایع دستی در اردیبشهت ماه سال جاری در تبریز، بر ضرورت آماده کردن زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری این نشست تاکید کرد.



وی اظهارکرد: حفظ عنوان تبریز در زمینه شهر جهانی فرش دستباف هم نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم همچون موزه و بورس فرش است.



نامور مطلق با اشاره به اینکه ارتباطات بانکی هم از پیش نیازهای حفظ این عنوان است ، گفت: با رفع تحریم ها و تسهیل مبادلات بانکی به نظر می رسد مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد .



معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از راه اندازی 550 بازارچه عرضه صنایع دستی در نوروز امسال خبرداد و گفت: 800 کارگاه هم برای بازدید گردشگران علاقمند آماده شده است.



نامور مطلق به عنوان ناظرعالی ستاد سفرهای نوروزی کشور امروز در سفر به تبریز در نشست ستاد سفرهای نوروزی آذربایجان شرقی شرکت کرد./ایرنا/110


7772382
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران از احداث شهرک انرژی در تهران برای ناترازی برق شهرک‌های صنعتی خبر داد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: یازدهمین جلسه حراج سکه طلا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل گفت: در راستای توزیع عادلانه بار اقدام به نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های کشور خواهیم کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول رصدخانه ماهانی از دلایل و انگیزه‌هایی که دانش آموزان برای فعالیت در رشته نجوم دارند، می‌گوید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: میزان صادرات کشورمان به چین در طول یکسال اخیر ۹۰ درصد محصولات خام پتروشیمی و معدنی بوده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی از یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۸۷۵ متقاضی واجد شرایط برای دریافت ودیعه مسکن تنها ۴۴۵ هزار و ۶۸ نفر وام دریافت کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز ۱۶ اردیبهشت، شاخص کل بورس ۴۲۶ واحد افزایش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اقتصادی گفت: برات الکترونیکی هم مانند اوراق گام یک ابزار زیر خط ترازنامه است که از طریق آن امکان تامین مالی زنجیره تولید فراهم می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی یک میلیون واحد نهضت ملی در مشارکت با تعاونی‌ها ساخته می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل بورس تهران گفت: بازار آتی تک سهم می‌تواند کمک شایانی کند که حتی در بازار نزولی هم معامله‌گران سود داشته باشند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است