گوناگون 17:18 - 24 شهریور 1398
طبق برنامه ریزی‌هایی که از سوی وزارت نیرو صورت گرفته است، از اول مهرماه قبض کاغذی برق باید حذف شود و اطلاعات قبض به صورت پیامکی در اختیار مشترک قرار بگیرد. بنابراین فرصت زیادی برای مشترکین نمانده است و باید هرچه زودتر برای ثبت اطلاعات در سامانه برق اقدام کنند.

برای حذف قبض کاغذی فرصت زیادی ندارید!

به گزارش ایسنا بنابراعلام بامن۲۴،  از اول مهرماه قبض برق همه مشترکین حذف خواهد شد. هادی مدقق (مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکین توانیر) در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، به ثبت اطلاعات ۹۰ درصد از مشترکین برای حذف قبض کاغذی برق اشاره کرد و افزود: "براساس ارزیابی صورت گرفته این رقم تا پایان شهریور به ۹۸ درصد خواهد رسید. " افراد از این پس می‌توانند برای پرداخت قبض برق خود به سامانه جامع پرداخت قبض بامن ۲۴ به آدرس اینترنتی baman24.ir بمنظور پرداخت قبض برق، تلفن ثابت، آب، گاز و دیگر قبوض مراجعه کنند و با وارد نمودن شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض خود را به راحتی پرداخت نمایند.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای مهر دیگر هیچ قبض کاغذی برق در کشور توزیع نخواهد شد، افزود: مشترکان باقی مانده نیز هر چه سریع‌تر شناسه قبض خود را به سرشماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ ارسال کنند تا پس از این قبوض خود را به صورت پیامکی دریافت کنند.

تشریح روش‌های حذف قبض برق

روش‌های درنظر گرفته شده به منظور دریافت شماره تلفن همراه مشترکین، برای صدور قبض پیامکی به شرح زیر است:

· با مراجعه مأموران قرائت کنتور به منازل، شماره تلفن همراه مشترکین را دریافت کرده و در سامانه ثبت خواهند کرد.

· وزارت نیرو سرشماره‌ای را اعلام کرد، تا مشترکین با پیامک شناسه اشتراک خود، به راحتی اطلاعات خود را ثبت کنند. تمامی مشترکین در سطح کشور می‌توانند با ارسال پیامک به سرشماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ برای صدور قبض پیامکی اقدام کنند.

· مشترکین می‌توانند برای ثبت اطلاعات به سامانه شرکت توزیع برق استان خود مراجعه کنند. هم چنین در سایت‌های یاد شده، اپلیکیشنی معرفی می‌شود که از آن برای دریافت قبوض الکترونیکی و خدمات دیگر وزارت نیرو، استفاده می‌شود.

مستأجرها چه کنند؟

در صورتی که فردی مالک منزل نیست و مستأجر است، بعد از آن که منزل را تخلیه کرد، باید شناسه قبض به همراه ستاره دو را به شماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ پیامک کند. با این کار فرایند ارسال قبض این شناسه متوقف خواهد شد. با نقل مکان به منزل جدید، شناسه قبض آن را به همراه ستاره یک به شماره مذکور پیامک کند.

در صورتی که مشترک چند قبض برق دارد، باید شناسه همه آنها را به همراه ستاره یک، به صورت جداگانه پیامک کند.

۵ روش پرداخت قبض پیامکی برق

برای پرداخت قبض روش های مختلفی وجود دارد. از قبیل:

· مراجعه به سامانه جامع پرداخت قبض بامَن ۲۴

· مراجعه به دفاتر پیشخوان

· دستگاه خودپرداز

· تلفن بانک

· اپلیکیشن های بانکی

مراجعه به سامانه بامَن ۲۴ یکی از بهترین روش های پرداخت قبض است که با چند کلیک ساده به راحتی این امکان را فراهم ساخته است. این سامانه علاوه بر پرداخت قبض، خدمات خرید شارژ و خرید بسته اینترنتی را ارائه می‌دهد.

پس از ورود به سامانه بامَن ۲۴، گزینه "پرداخت قبض" را انتخاب کنید. سپس گزینه‌های پرداخت قبض تلفن ثابت، همراه اول، ایرانسل، برق، گاز، آب، عوارض شهرداری، جریمه راهنمایی و رانندگی و مالیات را مشاهده می‌کنید.

با انتخاب پرداخت قبض برق، شناسه پرداخت و شناسه قبض را وارد کنید. سپس اطلاعات مورد نیاز را در درگاه اینترنتی وارد کرده و پرداخت قبض را انجام دهید.

برای ورود به سامانه جامع پرداخت قبض به آدرس baman24.ir مراجعه فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی 


10238365
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است