گوناگون 04:35 - 03 آبان 1393
در روزهای پایانی هفته گذشته با نفوذ سامانه هوایی جدید، کیفیت هوای شهرهای بزرگ و صنعتی کشور افت محسوسی داشت.

در تهران صعود ۷۰ پله‌ای آلودگی هوا موجب شد هوای پاک روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته گذشته، به هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و در مرز هشدار تبدیل شود.براساس آخرین پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و افت دما در شرق کشور تا روز دوشنبه ادامه می‌یابد.

با توجه به اطلاعات به‌دست آمده از دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا مشخص شد که روز جمعه غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در مقایسه با روزهای گذشته افزایش چشمگیری یافت و دیروز هوای تهران با شاخص 130، برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار گرفت. شاخص کیفیت هوا همچنین طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته به‌ترتیب 60و 100بود. در شهرهای بزرگ نظیر اهواز و اصفهان نیز وضعیت هوا آلوده بود.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران پیش‌بینی کرد با آغاز هفته پیش‌رو و افزایش ترددها و پایداری هوا شاهد تشدید آلودگی هوا باشیم. بر همین اساس به شرایط هشدار رسیدن هوای تهران طی امروز و فردا دور از انتظار نخواهد بود. حشمت‌الله بسطامی سخنگوی این شرکت گفت: به‌منظور جلوگیری از رسیدن به شرایط هشدار، لازم است تمهیدات لازم اندیشیده شود و از ترددهای غیرضروری در سطح شهر جداً خودداری شود. وی با اشاره به توقف فروش هفتگی آرم طرح ترافیک برای جلوگیری از شرایط هشدار، گفت: به مدیران مدارس پیشنهاد می‌شود که روز شنبه زنگ ورزش مدارس به‌خصوص در دبستان‌ها را تعطیل کنند. در چنین شرایطی لازم است کودکان، سالمندان، خانم‌های باردار و همچنین بیماران قلبی، تنفسی و ریوی از فعالیت بدنی و تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

اما براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از بعداز ظهر امروز تا دوشنبه با نفوذ جریان‌های سرد شمالی، در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و آذربایجان شرقی بارش باران، گاهی وزش باد، در مناطق مرتفع بارش برف و کاهش دمای 8تا 10درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر از اواخر امروز و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج خواهد بود و دوشنبه در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده همراه با افت دمای 10تا 15درجه رخ خواهد داد.

براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی امروز در غالب مناطق کشور جو آرام است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غبار صبحگاهی وکاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. آسمان تهران امروز شنبه کمی ابری و درپاره‌ای نقاط دارای غبارصبحگاهی است و در اواخروقت رشد ابردرارتفاعات و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین حداقل و حداکثر دمای امروز به 11و23درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.


5029519
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است