استانی 08:41 - 30 مرداد 1393
رئیس دفتر رئیس جمهور:
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: نباید مدل کارآفرینی ما بر مبنای صنایع بسیار کوچک و گاه ناکارآمد شکل بگیرد چرا که با یک نسیم همه این واحدها دچار رکود می‌شوند.

مدل کارآفرینی ما نباید بر مبنای واحدهای کوچک شکل بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد نهاوندیان صبح امروز در نشست با جمعی از تولیدکنندگان و صنعتگران در اردبیل اظهار کرد: ما به جای توسعه و گسترش سرمایه‌ کوچک و ناکارآمد بهتر است متناسب با اقتصاد پیشرفته دنیا روی واحدهای تنومند و صنایع مادر سرمایه‌گذاری داشته باشیم تا به جای آنکه دولت یاریگر این واحدها باشد این واحدها خود کمک کار دولت باشند تا در ناملایمت‌های اقتصادی روزگار ریشه چنین صنایع بزرگ نلرزد.

وی گفت: آنچه که مهم به نظر می‌رسد بها دادن به سرمایه‌گذاری کلان در استان اردبیل است که قبل از آمدن کاروان تدبیر و امید به این استان جلسات متعددی را با شرکت‌ها و نهادهای شبه دولتی برای سرمایه‌گذاری به اردبیل داشتیم که به صورت دقیق در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها انجام شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: ما لیست طولانی را از اعلام آمادگی این مجموعه‌های سرمایه‌گذاری تهیه کردیم تا در اختیار مسئولان استانی قرار دهیم که اغلب با توجه به نیاز استان است و باید مسئولان امر اجرایی شدن آن را دنبال کند چرا که این وظیفه مسئولان استان اردبیل است که با پشتیبانی و همکاری وزیران کشوری بتوانند زمینه خوبی را برای این سرمایه‌گذاری و پیگیری مستمر آن فراهم کنند.

نهاوندیان نظیر این نهاد و شرکت سرمایه‌گذاری را شرکت غدیر اعلام کرد و گفت: قرار است این شرکت سرمایه‌گذاری در زمینه صنعت سیمان سفید، احداث مجتمع تفریحی - توریستی در سرعین، صنایع ارگانیک، احداث نیروگاه حرارتی و بخار و طرح‌های مختلف صنعت گردشگری سرمایه‌گذاری خود را انجام دهد که البته سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانند شریک قابل اطمینان در این زمینه به حساب آیند.

این مسئول بسیج همه استان در مسیر توسعه سرمایه‌گذاری‌ها را یادآور شد و بیان کرد: شرکت توسعه سرمایه‌گذاری که در این استان اعلام آمادگی کرده تا واحدهای کارآفرینی را راه‌اندازی کند منوط به صندوق بازنشستگی است که تلاش می‌کنیم یک مجتمع گاوداری شیری 10 هزار راسی را در دشت مغان و همچنین شعبه کارگزاری بورس را در اردبیل فعال کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور به شرکت توسعه جهانگردی و ایرانگردی و دیگر شرکت‌های آماده برای سرمایه‌گذاری در استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: قرار شده است بهسازی و تکمیل مهمانسرای بیله‌سوار، هتل پنج ستاره شورابیل، اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار، دهکده گردشگری سبلان و همچنین احداث مجتمع تفریحی و توریستی اندبیل خلخال را اجرایی و عملیاتی کنند.

نهاوندیان از آمادگی بنیاد توسعه تعاون در احداث یک مجتمع گاوداری 5 هزار راسی و صنایع مرتبط با آن صنعت گردشگری خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا تشکل‌های غیردولتی نظیر اتاق بازرگانی، تعاون و سایر تشکل‌ها حلقه ارتباط سرمایه‌گذاران در استان را مستحکم کرده و زمینه حضور این سرمایه‌گذاران را فراهم کنند چرا که دولت به تنهایی قادر نیست در این زمینه سرمایه‌گذاری انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول از اتاق بازرگانی و تعاون اردبیل بازدید کرد و از مسئولان آن خواست تا بازوی توانمند دولت در اقدامات برای اجرای پروژه‌های زیربنایی باشند تا برخی نارسایی‌ها و ضعف‌ها به وجود نیاید.


4526089
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است