علمی فناوری 19:38 - 30 شهریور 1393
سومین دوره مسابقات رباتیک شریف با حضور بیش از 700 دانش آموز و دانشجو در قالب150 تیم از سراسر کشور دوم تا چهارم مهرماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

آغاز رقابت ربات‌ها در دانشگاه صنعتی شریف
به گزارش عرش نیوز ؛ دانشگاه صنعتی شریف پس از برگزاری موفق دو دوره مسابقات رباتیک شریف کاپ در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ و استقبال چشمگیر گروه‌های مختلف دانش آموزی و دانشجویی فعال در زمینه‌ی رباتیک، سومین دوره از مسابقات رباتیک شریف کاپ را برگزار می‌کند.
 
هدف از برگزاری این مسابقات، علاوه بر افزایش نشاط علمی، ارتقای سطح ارتباط صنعت و دانشگاه، بهبود وضعیت صنعت کشور و همچنین جذب افراد نخبه توسط مراکز مهم علمی و صنعتی عنوان شده است و به همین دلیل، تلاش شده تا لیگ‌های موجود در این مسابقات به گونه‌ای طراحی شود که خروجی آنها تا حد امکان به صورت مستقیم در صنعت مورد استفاده قرار گیرد.
 
همچنین، نزدیکتر شدن صنعت و دانشگاه از طریق برگزاری لیگ‌های مرتبط با نیاز صنعت کشور، حرکت به سمت برگزاری لیگ‌های کاربردی تر و فاصله گرفتن از مسابقات مرسوم رباتیک، شکوفایی ایده‌های جدید و حرکت به سمت مسابقات خلاقانه رباتیک، ارائه دانش آکادمیک روز در حاشیه مسابقات برای بالا بردن سطح علمی تیم‌های شرکت کننده توسط اساتید و دانشجویان فرهیخته دانشگاه صنعتی شریف در قالب کارگاه‌های آموزشی، افزایش روحیه کارگروهی از دیگر اهدافی است که در این دوره از مسابقات دنبال خواهد شد.
 
این مسابقات در دو گروه دانشجویی و دانش آموزی و در یازده لیگ؛ لیگ‌های مسیریاب  در دو بخش دانش آموزی و ویژه، آتش نشان، فوتبالیست دانش آموزی در دو بخش سبک وزن و آزاد دانش آموزی، بینایی ماشین در دو بخش  کاوشگر کنترل ترافیک، ربات‌های پرنده، ربات‌های همکار، برنامه نویسی اندروید و چت پیامکی(Androchat)  برگزار می‌گردد.
 
خاطرنشان می‌شود علاقه‌مندان برای اطلاع از قوانین لیگ‌ها، نحوه ثبت نام و بررسی دقیق‌تر دوره‌های قبلی می‌توانند  به سایت اصلی مسابقات به آدرس http://sharifcup.sharif.ir مراجعه نمایند.
 
گفتنی است مراسم اختتامیه سومین دوره از مسابقات رباتیک شریف کاپ روز جمعه(4 مهرماه) با حضور مسئولین و تیم ها در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.





منبع:باشگاه خبرنگاران

4765354
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ۱۰۷ بیماری مشمول حمایت‌های صندوق بیماران خاص بوده و لیست بیماری‌های خاص و صعب العلاج از سوی وزارت بهداشت اعلام شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمایش‌های بالینی اولین داروی رشد مجدد دندان در جهان از سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریورماه) در بیمارستان دانشگاه کیوتو آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از توانمندسازی مادران، دانش آموزان و سفیران سلامت خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناصحی گفت: بودجه صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج از ۷ هزار میلیارد به ۹ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون علم و فناوری رئیس جمهور گفت: مسیر بنیاد علم ایران به سمت حمایت از تولیدات و خروجی‌های فاخر علمی سوق می‌یابد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۴۵ هزار مشاور و مربی پرورشی داریم و حدود ۷۰ هزار کمبود نیرو داریم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مراحل احداث مرکز ملی نوآوری مغز در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر تهران درحال اجرا است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت از مصرف دخانیات به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد سرطان دهان خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت از مصرف دخانیات به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد سرطان دهان خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ حدود ۳۵ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد شرکت کردند که از بین رتبه‌های برتر کنکور ۷ درصد از خانواده‌های تحت حمایت بودند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است