بین‌الملل 14:28 - 08 اسفند 1393
کشیش سوری در گفت‌وگو با فارس:
کشیش کلیسای کاتولیک در سوریه حمله داعش به روستاهای مسیحی نشین استان حسکه این کشور را نقشه غرب برای تخلیه شرق از مسیحیان خواند و تاکید کرد: مسیحیان سوریه ضمن حمایت از رهبری سوریه از کشورشان در برابر تروریسم دفاع می کنند.

داعش در اجرای نقشه غرب برای تخلیه شرق از مسیحیان ناکام است

«میشل نعمان»، کشیش کلیسای کاتولیک سوریه در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، حمله داعش به روستاهای مسیحی آشوری نشین در استان الحسکه در شمال شرق سوریه را در راستای تداوم جنایات این گروهک تروریستی برای تغییر ماهیت جغرافیایی، تاریخی و انسانی منطقه دانست.

وی تاکید کرد: حمله داعش به روستاهایی که انسان هایی بسیار ساده در آن زندگی می‌کنند و دست زدن به کشتار یا ربودن آنها، رویکرد اسرائیلی است که گروه‌های صهیونیستی هم در خاک مقدس فلسطینیان مرتکب شدند.

 نعمان افزود: داعش از زمانی که ساخته شده، مثل القاعده بنای کار خود را بر ایجاد هرج و مرج، کشتار، تخریب و تعرض به دیگر مقدسات نهاده است تا رویکرد عقیدتی خود را بر دیگران تحمیل کند و مناطقی را که تحت سیطره گرفته است، به کشوری کوچک مبدل کند که در آنجا مشابه رژیم صهیونیستی دست به کشتار و نابودی بزند.

کشیش سوری با تاکید بر اینکه عقاید داعش در هیچ دین آسمانی وارد نشده است گفت:اسلامی که بر حضرت محمد (ص) وحی شده است، هیچ ارتباط دور یا نزدیکی با داعش ندارد و نمی‌تواند رفتارهای داعش را به اسلام ربط داد؛ اقدام داعش در به آتش کشیدن کلیساها در روستاهایی که اشغال کرده هیچ ارتباطی با مفاهیم و دستورات دین اسلام ندارد.

نعمان افزود: حمله اخیر داعش به روستاهای آشوری نشین حسکه ده ها شهید و زخمی برجا گذاشته و صدها تن از جمله زنان و کودکان ربوده شدند و این علاوه بر آوارگی پانصد تن از خانواده‌های آشوری از روستاهایشان به سوی شهر حسکه است.

وی با اشاره به تلاش طرف‌های غیرنظامی و چهره‌هایی سرشناس برای میانجیگری در آزادی ربوده‌شدگان آشوری گفت: تاکنون خبری از آزادی این شهروندان در دست نیست و به نظر می‌رسد که داعش خودش اختیار تصمیم گیری ندارد.

کشیش سوری درباره احتمال پاسخ مسیحیان استان الحسکه به دعوت غرب برای مهاجرت مسیحیان به کشورهای اروپایی به منظور تخلیه شرق از مسیحیان گفت:  این گونه دعوت‌ها مطرح است و کشورهای اروپایی درصدد تحمیل واقعیت سیاسی و جغرافیایی جدیدی بر منطقه هستند و برای آماده سازی فضای سیاسی لازم تلاش می‌کنند تا طرح تقسیم منطقه را آشکارا مطرح کنند  و نشان بدهند که جان مسیحیان شرق از بیم حملات داعش برایشان اهمیت دارد، اما در واقع امر این کشورها خود داعش را روی کار آوردند و سرویس‌های اطلاعات، مقامات و رسانه‌های آنها به این قضیه معترف هستند که همه گونه حمایتی از گروه‌های شبه نظامی در سوریه به عمل آورده‌اند.

مسیحیان سوری به هویت خود پایبند بوده و فریب نقشه غربی‌ها برای مهاجرت به اروپا را نمی‌خورند

کشیش سوری با اشاره به اینکه مسیحیان سوریه دعوت کشورهای اروپایی برای مهاجرت به غرب را نمی‌پذیرند، گفت: مسیحیان سوریه در طول مراحل بحران کشورشان پایبندی به هویت سوری خود را نشان دادند و همین مسیحیان سوریه دوشادوش دیگر هموطنان خود برای دفاع از موجودیت خود و کشورشان با تروریسم مبارزه می کنند.

نعمان تاکید کرد: سوریه سرزمین ادیان و مهد تمدن‌ها است و به فضل روابط بین المللی قدرتمند خود طی چند دهه اخیر بخصوص با سوریه، چین و کشور برادر ایران بحران کنونی را پشت سر خواهد گذاشت.


5935306
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به اظهارات دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران که در گفت وگو با شبکه الجزیره مطرح شده بود، واکنش نشان داد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» وزیر امور خارجه انگلیس از کشورهای عضو ناتو خواست تا بودجه نظامی خود را فراتر از هدف این ائتلاف نظامی و به 2.5 درصد تولید ناخالص ملی افزایش دهند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» رئیس سازمان انرژی اتمی در سی و سومین یادواره شهدای فردو در قم گفت: کیفیت آب سنگین جمهوری اسلامی ایران در صدر آب سنگین های تولیدی دنیا قرار داشته و کشورهای محدودی هستند که امکان تولید آن را دارند. 
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» وزیر دفاع آلمان در جریان سفر به آمریکا از تحویل سه موشک انداز هیمارس به اوکراین که از آمریکا خریداری می کند خبر داد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» گردن های القسام از هدف قرار دادن نظامیان، نفربر زرهی و تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب غزه خبر داد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اقدام توهین آمیز نماینده رژیم صهیونیستی به منشور ملل متحد اعلام کرد که وقاحت یعنی اینکه منشور سازمان ملل متحد تا زمانی ارزش دارد که اعضای سازمان در مقابل این همه جنایت و ظلم و وحشی گری ساکت بمانند!
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» به گزارش معاون رئیس مرکز آشتی نیروهای متخاصم در سوریه، پلیس نظامی روسیه از حرکت کاروانی از نیروهای ائتلاف آمریکایی متشکل از 6 خودروی جنگی برادلی و دو وانت حامل تجهیزات در استان حسکه سوریه جلوگیری کرد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای تشدید حمایت از اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی فراخوان داد و اعلام کرد که بر عهد خود برای آزادی اسرا پایبند است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) از اقدام مجمع عمومی سازمان ملل متحد در موافقت با عضویت کامل فلسطین استقبال کرد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای کوبایی خود، روابط دو کشور را مبتنی بر دوستی و احترام متقابل خواند و همتای کوبایی او نیز گفت: مسکو همواره می تواند روی حمایت هاوانا در شرایط تهدیدهای غرب حساب کند.   

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است